Steve Jobs, az Apple és a kiadók régóta tartó, s tulajdonképpen már permanensnek nevezhető harca és kényszerű de kötelező együttélése április 7-ével új fázisához érkezik.
A kiadók által már nagyon régóta szorgalmazott, az Apple által azonban stratégiai okokból az elmúlt 5 évben folyamatosan és sikerrel elutasított differrenciált árképzés ezen a napon mégis megjelenik a világ legnagyobb zeneáruházában!
A differenciált árazás a bevezetendő három árkategóriával (69 cent, 99 cent, 1 dollár 29 cent) a gyakorlatban egyszerre jelent majd áremelést és árcsökkentést. Áremelést fog jelenteni a friss tartalmak esetében, s a régebbi back catalog jellegű tartalmak esetében fog árcsökkentést eredményezni.
Mivel az iTunes esetében a vásárlások túlnyomó részt a friss tartalmak jelentik (nem kis mértékben a rengeteg exkluzív tartalomnak köszönhetően) mindez a gyakorlatban drasztikus, 30%-os áremelést jelent, annak ellenére, hogy a differenciált árazás és az ennek következtében létrejövő árkategóriarendszer elvileg pont ennek ellenkezőjét is elősegíthetné.
A major kiadók viselkedése alapján nagyon más, mint áremelés, és gyors bevételek realizálása nem várható, ugyanakkor komoly és nyomasztó kérdés, mennyiben fogja ez az iTunes forgalmát befolyásolni, olyan időszakban amikor a zene ingyenességének fogalma egyre gyakrabban és gyakrabban kerül előtérbe…