A Vevo lassan beelőzi a Youtube-ot?!

2014. március 05. - Pléh Dániel

Ami az on-demand rádiók esetében a Pandora, az a zenei videók esetében egyre inkább a Vevo kezd lenni.Az anno a Yotube-ból tulajdonképpen kiváló prémium zenei videóklipekből álló szolgáltatás, 2009 decemberben történt indulása óta gyakorlatilag folyamatosan növeli népszerűségét, aktív használóinak számát, de a Facebook integráció és az azt előtérbe helyező redesign azaz 2012 tavasza óta immáron rakétaszerűnek mondható a növekedés, amely kísértetiesen emlélkeztet arra, ahogyan a Pandora anno elkezdett növekedni az okostelefonok megjelenésével és az okostelefonokra áthelyezdődő zenefogyasztással.

vevo-views_2013.jpg

A szolgáltatás berkein belül, 2013-ban mintegy 55 milliárd videómegtekintés zajlott le, amely 25%-al magasabb az előző évinél és több,mint háromszorosa az első, 2010-es évben regisztráltnál. Az összes videómegtekintés közel egyharmada- 17 milliárd- immáron már mobil eszközökről illetve más, nem asztali eszközökről történik és egy inkább érezhető az eltolódás a nézettségben ezen eszközök irányába.

Nagyon érdekes területet jelent a Vevo TV, amely pontosan a nem asztali nem is mobil eszközök, azok közül is elsősorban az Apple TV illetve Roku felhasználókat célozza, egy sokkal lineárisabb zenefolyammal, mint amilyet a webes vagy éppen a mobil verzió kínál és amely zenefolyamba a jövőben akár valamilyen formában műsorvezetők is kerülhetnek…

vevo-monthly.jpg

A cég nemzetközi terjeszkedését felelős vezérigazgató helyettese Nic Jones hozzátette, az idei, azaz a 2014-es évre fordulva úgy látják, az idei év lehet az, amikor majd nem csupán nézettségben és látogatottságban ( ne feledjük a Vevo napi szinten mintegy 160-200 millió videómegtekintést szolgál ki) hanem üzleti területen is elkezd drámaian növekedni.

A növekedés és az egyre fontosabbá válás persze problémákkal is jár. A Vevo népszerűségének növekedésével egyre több és több előadó számára válik egyértelművé, hogy a nevük alatt gyakorlatilag videócsatornákat üzemeltet a Vevo. Ugyanúgy, ahogy a Spotfiy illetve a Pandora esetében ez egyre komolyabb visszatetszést kezd kiváltani az előadók körében. Mindez egy olyan szolgáltató, mint a Vevo esetében, amely részben lemezkiadók által tulajdonolt, felettébb kellemetlen helyzetet okoz, hiszen a Vevo, mint szolgáltató a kiadóval áll kapcsolatban, nem az előadóval., azaz az előadói információhiány inkább a kiadó és az előadó közötti kommunikáció hiányát érzékeltet. Az információhiányt pedig erősíti és a jövőben egyre inkább erősíteni fogja a tény, hogy az olyan szolgáltatók, mint a Vevo vagy éppen a Pandora egyre több és több hirdetési bevételt generálnak majd, melyből az előadók- saját érzésük alapján- nem kapják majd meg a nekik járó jussot..

A Vevo – egyelőre- megállíthatatlan növekedése két vállalkozás számára is egyre inkább a kötelezően figyelendő kategória lesz. Az egyik- nem meglepő módon- a Youtube és a Google , amely számára a Vevo nézettsége és népszerűsége kezelendő helyzet jelent. ( lásd még Youtube Music Pass) A másik cég pedig a világ egyik legnagyobb médiavállalkozása, a Viacom, amely anno pontosan Youtube és a közösségi média előtörése miatt, gyakorlatilag kivonult a klasszikus értelemben vett lineáris zenei videó-szolgáltatási piacról,amelyre most úgy tűnik a Vevo be fog lépni…

A bejegyzés trackback címe:

http://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr405824628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.