Amikor 2015-ös jóslatainkat megtettük az év elején, az egyik közülük arról szót, hogy a streaming piacot jelenleg utcahosszal vezető, svéd Spotify helyzete a 2015-ös év évégre sok tekintetben megkérdőjeleződik majd, „köszönhetően” az Apple illetve a Youtube streaming szolgáltatásának piacra lépésének.
Persze Daniel Ek cégét sem kell félteni, átéltek már nehéz pillanatokat,heteket, hónapokat, tudják, hogy, milyen módon lehet túlélni a nehéz helyzeteket. A (z alapvetően) csendesebb 2014-e év után 2015-ben újból teljes sebességre kapcsoltak.
Az első termékfejlesztési bejelentés ( hiszen a 60 millió felhasználóról szóló PR bejelentés már megvolt az év első napjaiban) a cég mobilalkalmazásait érinti. A Press and Play névre hallgató új funkció segítségével a mobilalkalmazás használói az eddiginél sokkal könnyebben hallgathatnak majd bele illetve menthetnek majd el zeneszámokat.
Az egyes dalokat reprezentáló kis ikonokra kattintva azokba belehallgathatnak majd, míg egy playlistben vagy egy albumban szereplő dalok esetében balra húzva az ujjunkat azt el tudjuk majd menteni. Ismerősen hangzik? Nem véletlenül, ez a kétfajta mobil-megoldás a Tinder illetve a Snapchat révén vált ismertté, mindkét alkalmazás esetében azok legfontosabb azonosítójegyévé válva.
A svéd cég- saját maga is beismeri- hogy a mobilökoszisztémáját tekintve válaszút elé érkezett. Egyre többen és többen használják ugyanis mobilról a Spotify-t ( egészen pontosan a felhasználók 42%-a mobiltelefonról, 10%-a tabletről érkezik és csupán 45%-a használja a desktop verziót) ugyanakkor a zenemegismerésre egyáltalán nem biztos, hogy a relatíve kis méretű mobiltelefon képernyő a legalkalmasabb felület. Márpedig a zenemegismerés a Spotify és a hozzá hasonló streaming szolgáltatások legneuralgikusabb pontjának számít.
Természetesen önmagában ettől az egy új funkciótól nem változnak meg gyökeresen a piaci viszonyok. Ugyanakkor a svéd cég roppant fontos lépést tesz a fiatalok meghódítása felé azzal, hogy az általuk legtöbbet használt alkalmazások esetében már megszokott megoldásokat átveszi és a saját szolgáltatásában is alkalmazza. A fiatalok meghódítása pedig az egyik kulcsterülete, ahol a Spotify javulni szeretne és ahonnan újabb felhasználók és prémium ügyfelek bevonását reméli…