A Google kirobbantotta a digitális zenei árháborút

2015. március 09. - Pléh Dániel

A streaming szolgáltatások népszerűsége töretlenül növekszik, ugyanakkor a növekedéssel egyre közelebb jutunk ahhoz a szinthez, ahol a gátló tényezők már igenis gátolni kezdik majd a növekedést. A streaming szolgáltatások növekedésnek legfontosabb gátló tényezője pedig: a szolgáltatások ára sőt ami külön rossz hír a zeneipar számára, hogy a streaming szolgáltatások révén alapvetően a hardcore zenerajongók költései csökkennek. 2015-ös év is a streaming szolgáltatások további előretöréséről szól majd. A streaming illetve a streaming jellegű szolgáltatások ugyanakkor az előadók számára kisebb bevételeket biztosítanak, mint a CD eladások vagy az a lá carte letöltések és csak roppant kis hányadot képviselnek a teljes zenére, mint tartalomra fordított költségekből.

Nem véletlen, hogy az Apple is ebben az irányba kezdett tapogatózni a kiadóknál, de az teljesen egyértelmű, hogy 1-2 dolláros csökkentésnél jelentősebb csökkentésre lesz szükség. A Spotify decemberi akciója megmutatta, hogy az igazán olcsó streaming szolgáltatás döbbenetes mértékben érdekli az embereket. A svéd cég három hónapra, havi 1 dolláros áron kínálta szolgáltatását ás az eredmény nem is váratott magára:A Spotify felhasználóinak száma ugyanis szűk két hónap alatt 20, prémium előfizetőinek száma pedig 25%-al, 2.5-3 millió fővel emelkedett.

google_music_1.png

A decemberi akció keretében előfizetők számára a 3 hónapos akció pont most van lejáróban, mostantól kell majd a teljes, 10 dolláros havidíjat fizetniük. A nagy stremaing piaci áttörésre régóta váró Google nem is sokat teketóriázott és saját szolgáltatását is havi 1 dollárért. Azaz három hónapra, 3 dollárért tett elérhetővé, jövő hét keddig, az új előfizetők számára. A 3 hónap elteltével a normál 10 dolláros díjért verhető igénybe a szolgáltatás, amennyiben nem mondja le azt az előfizető.

A lépéssel a Google egyszerre próbál piacot szerezni, az ár-érzékeny előfizetők közül, úgy,hogy saját szolgáltatásának egyik legjelentősebb problémáját, az ingyenes láb hiányát lényegében eltünteti. Kérdés ugyanakkor, hogy mindez mit jelent, jelenthet majd, az elvileg nemsokára induló Youtube Music key prémium lába számára. A Google-nak láthatóan még most sincs egyértelmű elképzelése arról, hogyan fognak együtt élni zenei szolgáltásai

A lépés nyilvánvalóan további lépéseket, válaszlépéseket generál majd, aminek a vége akár még az is lehet, hogy 2015 végére megvalósul a zenekedvelők álma és lesz teljesen ingyenesen, korlátlanul elérhető streaming szolgáltatás!

A bejegyzés trackback címe:

http://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr807247311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Darkcomet 2015.03.10. 07:31:57

"... az ingyenes láb hiányát lényegében eltünteti. Kérdés ugyanakkor, hogy mindez mit jelent, jelenthet majd, az elvileg nemsokára induló Youtube Music key prémium lába számára."

Milyen láb? Faláb? Nem értem...

cronin 2015.03.10. 07:43:40

A spotify nem 10 dollár hanem 4.99 euró, és már most is teljesen ingyenes a streaming szolgáltatás ha hajlandó ezért elviselni a hallgató 4-5 számonként egy reklámot

odamondó 2015.03.10. 07:56:38

Hamarosan induló youtube music key? Mi van? Jó ideje már megy és használom...

Phteven 2015.03.10. 07:58:13

Amíg az ingyenes verzió is tökéletesen használható kisebb nehezítésekkel, addig nem nagyon éri meg költeni a dologra. A Pandora, Spotify is tökéletesen használható ingyen. (Utóbbi regem még nincs 30 napos, nem tudom utána butítják-e tovább.)

Pléh Dániel 2015.03.10. 09:16:58

@cronin: Nem mindenhol, ahol dollár a pénznem ott dollárban van. A 4.99 Euró pedig nem minden országra érvényes, hanem csak a feltörekvő piacokra, pölö ,Magyarország)

Pléh Dániel 2015.03.10. 09:17:42

@Phteven: Ez is egy álláspont, Ha nem zavarnak a reklámok, akkor igen.

Pléh Dániel 2015.03.10. 09:23:19

@odamondó: publikus, invite-only bétában indult még csak el, hivatalosan nem. És tetszik?

odamondó 2015.03.10. 09:47:48

@Pléh Dániel: hmm ez érdekes most nézem valóban igazad van. Pedig mindenhol úgy írták, hogy na elindult nekem meg első naptól küldték emailt, hogy akkor használhatom logikusnak tűnt, hogy akkor ez publikus indulás.

Különben teljesen jó igazából én az all access-t használom és úgy érzem ez a youtube cucc igazából csak egy jó kiegészítője a szolgáltatásnak. Valószínűleg ez pont annyira jó, hogy egy többlet szolgáltatás ugyanazért az árért amit a konkurencia nem tud nyújtani. Így vannak videóklipek is reklám nélkül.

cronin 2015.03.10. 09:59:01

@Pléh Dániel: Igen, és Én és feltehetően Te is ebben az országban élsz, vagyis az itt érvényes árakkal példálozzunk.

indapicsa 2015.03.10. 10:08:49

Mindig is érdekelt volna, hogy ilyenkor hova tűnik az ilyen hírekhez méltán szorosan kapcsolható pánik más streaming szolgáltatók részéről. Nyilván nem 1-2 van, akik a tőzsdén is jelen vannak, de mintha a közgazdászok/egyebek sosem számolnának 1-1 konkurens cég létrejöttével.

Phteven 2015.03.10. 12:37:45

@Pléh Dániel: A Pandorában az adblock teljesen kiírtja. Az audio reklámokat is. A Spotifyon sem zavaró. Csak rádiót hallgatok rajta, azt is háttérzajnak. Szinte észrevehetetlenek rajta a reklámok.