A múlt hét kedden elindult Apple Music egyik legkülönlegesebb része a Beats 1 rádió. Az Apple ugyanis lényegében egy broadcast rádiót tuszakolt bele egy alkalmazásba, ami most, amikor a zenemegismerés egyik legfontosabb eszközének a broadcast rádiókat egyre jobban kiszorító interaktív rádiók jelentik, sok mindennek mondható, csak nem előremutatót megoldásnak,legalábbis papíron.
A gyakorlatlan a Beats 1-t talán leginkább egy nagyon előremutató megközelítésű rádióként lehetne definiálni. Egy olyan rádióként, amely sok, kőbe vésettnek hitt dogmával szakít. Egy olyan rádióként, amely próbál valóban interaktív lenni. ( zeneszámokat például iMessage-ben is lehet kérni..) És egy olyan rádióként, amely valóban a világnak akar szólni, nem csupán egy-egy országnak és egy-egy stílus kedvelőinek. Ennek megfelelően a stíllusok egy-egy műsoron belül is váltogatják egymást, így aki számára ez nehezen elviselhető, az nem fogja szeretni a Beats 1-t. Azt a Beats1-t, ami leginkább a BBC Radio 1 vetélytársa lehet, és nem csupán az elcsábított Zane Lowe, hanem műsorstruktúrája, megközelítése miatt is.
Nagy kérdés persze, hogy egy mégha modern, de broadcast rádió mennyire lehet sikeres a mai digitális megoldások mellett. Hiszen elég ha arra gondolunk, hogy az Apple Music-ban, az alkalmazásban, ahol a Beats 1 elérhető, feltételezhetőleg a saját zenéink száma is nagyobb annál, mint amennyivel a Beats 1 dolgozik. Ha netán mégsem, akkor is ott van a Youtube, a Pandora és a többi zenemegismerésre szolgáló ingyenes megoldás. Ebben a környezetben egy broadcast rádió, legyen az bármennyire is egyedi, komoly hátránnyal indul.
A Beats 1 ezen felül is szolgált meglepetésekkel. Egyrészt vannak rajta/ benn reklámok, mégha kevesebb is, mint egy kereskedelmi rádióban, másrészt a műsorok ismétlődnek,azaz nem 24 órányi, különböző adásokból álló rádióadást hallhatunk.
A Beats1-t akik biztosan nagyon kedvelik majd, azok a kiadók lesznek. A Beats 1 ugyanis visszahozza a 80-as évek zenei kommunikációs módszereit. Amikor a kiadók megállapodtak a rádiókkal, hogy új megjelenéseiket ilyen frekvenciában, milyen szórással mutassák be. A Beats 1 ennek a központosított zenemegismerésnek a jelképe. A baj csak az, hogy 2015-ben már egyre kevesebben akarnak így zenéket megismerni…