A Spotify minden erőfeszítése és meredek növekedése ellenére sem tudta maga mögött hagyni legjelentősebb problémáját, a veszteséges működést. Az új előfizetők bevonása terén a svéd gyökerű cég már most is mindent megtesz, amit megtehet, így alapvetően a növekedés újabb motorjának beindításához immáron kénytelen a hirdetési bevételek növelésére koncentrálni Daniel Ek cége.
Az új monetizációs eszköz pedig a Spotify működésnek alapjához, a playlistekhez kapcsolódik majd., egész pontosan a svéd cég saját listáihoz ( amelyek a legnépszerűbbek amúgy) amelyek immáron szponzorálhatóvá váltak.
A Spotify maga több, mint 400 playlisttel rendelkezik, ezeket bocsátotta csúnya szóval élve árúba, bevételek után kutatva. Az első vásárló a KIA volt, aki a 8 millió követővel rendelkező New Music Friday playlistre csapott le. A hírek szerint, az egyelőre csupán a tengerentúlon valamint az Egyesült Királyságban elérhető natív hirdetési megoldást már teszteli a McDonald’s és a Target áruházlánc is.
Maga a hirdetési ajánlat egy adott, általában egy hetes időszakra szól , azaz ebben az időszakban van lehetőségük a szponzoráló márkáknak dominálni az adott listát.
A fő kérdés és feladat nem meglepő módon a Spotify előtt az, hogy jelenleg gyerekcipőben járó hirdetési üzletágát, megoldásait lényegesen fejlettebb szintre fejlessze és megtanulja őket érétkesíteni. Afelől komoly kétségek merülnek fel, hogy erre valóban képes lesz a Spotify ?Az ellenben bizonyos, hogy amennyiben igen, úgy már majd egy másik cégről beszélhetünk majd!