BRÉKING: A Facebook megveszi a Spotify-t?!

2016. október 12. - Pléh Dániel

A Spotify feltételezhetően fennállásának egyik legnehezebb évét éli, elsősorban a piacra belépő óriás vállalatok  és nem amiatt, mert ne növekedne  eléggé.   Az, hogy a streaming szerep mennyire kezd megnőni a világ szórakoztatóiparában talán semmi nem jelzi jobban, mint az, hogy egyre nagyobb és nagyobb streaming cégek és vállalkozások jutottak a felvásárlás sorsára  és a  jelenleg még körön kívüli nagy médiacégek egyre eltökéltebbek abban, hogy valahogy ők is belépjenek erre a piacra.

facebook-messenger-launches-music-integration-with-spotify.jpg

Közűlök a legnagyobb és legjelentősebb a Facebook, amely Mark Zuckerberg korábban megfogalmazott forradalmi elképzelései ellenére a jelek szerint nem igazán akart és akar. Sokkal inkább egyfajta prémium forgalomterelő szerepet töltött be. A Facebook zenei platform pontosan emiatt, a kezdeti sikereik ellenére nem is hozta el azt a sikert amit a Facebook és a partner zenei szolgáltatók reméltek.

Valamire készül a Facebook

A Facebook régóta szemezget a zenei világgal. Lassan 10 éve ha pontosak akarunk lenni. Mark Zuckerberg korábban megfogalmazott forradalmi elképzelései ellenére a jelek szerint nem igazán akart és akar. Sokkal inkább egyfajta prémium forgalomterelő szerepet töltött be. A Facebook zenei platform pontosan emiatt, a kezdeti sikereik ellenére nem is hozta el azt a sikert amit a Facebook és a partner zenei szolgáltatók reméltek. Az eddigi távolságtartó hozzáállást felülírhatja ugyanakkor egy komoly stratégiai terv, még pedig a videó piacért indítandó küzdelem.

Ebben a küzdelemben pedig a Facebook-nak   nem egy ellenfele lesz. A legnagyobb persze maga a Youtube, de fél szemmel a Snapchatre és a többi üzenetküldő alkalmazásra sem árt figyelnie, a meglepetés szereplő pedig az Apple lehet.

Az, hogy a Facebook valóban komolyan gondolja a Youtube sokáig megingathatalannak tűnő pozíciójának leverését  mutatja, hogy a napokban felkerült az internetre egy Director Of Global Music Licensing Partnerships álláshirdetés. A pozíció betöltőjének pedig nem kisebb feladat lesz, minthogy kialakítása a Facebook zenei stratégiáját és képviselje a cég érdekeit a kiadókkal folytatandó tárgyalások során!

Azonban a Facebook a közelmúltban már  - ha esetleg nem is tervezte- belépett a zeneiparba, mint szolgáltató, pontosan arra a területre, ami az egyik legszenzítivebb ls legforrongóbb, tartalom jogi oldalról. Ezzel tehát elvi szinten elhárulhatott az akadály az elől, hogy  Mark Zuckerberg cége  immáron ne csak forgalomterelő szerepet töltsön be a világ zeneiparában és  innentől kezdve a Facebook ismételten  szinte minden komolyabb , (esetleg) eladásra váró zeneipari szereplővel kapcsolatban felmerül, mint lehetséges vevő.

Az azonban még így is meglepő, hogy a napokban a közösségi óriás oldal a Spotify vevőjeként merült fel! Pikantériája a pletykának, hogy az ( állítólag) a Spotify egyik befektetőjétől származik…A svéd cég  befektetői struktúrája alapján abszolút nem  lenne meglepő, hogyha ez egy nagy nemzetközi kiadó lenne, de nem, a GP Bullhound névre hallgató befektető osztotta meg  helyi újságokkal a véleményét, előrejelzését.

Azt az előrejelzést, amely alapján jövőre valóban nagy valószínűséggel tőzsdére lép a Spotify, de közel ezzel e megegyező esély van arra, hogy a Facebook tulajdonába kerül…Az akvizíciót indokolná , hogy a Spotify  hosszú idő óta gyengélkedik az igazán működőképes közösségi modell kialakításában, ami a svéd cég legnagyobb vetélytársának az Apple-nek ugyancsak gyengesége. A Facebook-Spotify duó tehát feltételezhetően hosszú ideig képes lenne dominálni a streaming szolgáltatások piacát ( is)

Jogosan felmerülő kérdés, hogy a Facebook-nak hol is mikor, milyen formában érné meg a Spotify akvizíció? Ahol  nagyon is szervesen illeszkedne, az egy ingyenes, nagy elérésű  zenei szolgáltatás, amely tovább növelhetné a Facebook core üzleti modelljének, a hirdetéseknek az értékét és fókuszát. A Spotify  nagyon erős a prémium modell felépítésben és az ingyenes  szolgáltatást használó ügyfelek  felfelé migrálásában. Amiben ellenben nem erős, az a hirdetés értékesítés és ezáltal az ingyenes szolgáltatási láb monetizálása.

A két cég korábban működött már együtt, sok közös pont is van a történelmükben, mégis bérmennyire jól hangzik is, kicsi az esély arra, hogy a Facebook megvegye a Spotify-t, illetve pontosabban annak, hogy a Spotify eladó legyen.

A hírek szerint ugyanis a Spotify minden erejével a tőzsdére lépésen dolgozik, tehát kevés valószínű, hogy az előtt értékesítésen gondolkozna, arra ugyanakkor egyre több jel utal, hogy a Facebook  végre valóban saját jogon belépne a  digitális zenei szolgáltatók közé.

A bejegyzés trackback címe:

http://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr2811719435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.