2017 a Podcasting éve lehet

2016. december 31. - Pléh Dániel

A Podcasting és a digitális zene különböző   üzleti modelljei tulajdonképpen egymással párhuzamosan fejlődtek az elmúlt 10 évben. A Podcasting, technológia értelemben  hasonló a rádióadáshoz,  azaz audio tartalom  megosztását teszi lehetővé, azzal a különbséggel, hogy  a podcastok jellegükből…

Tovább

A Facebook a rádióipart is felforgathatja hamarosan!

A Facebook, mint a közösségi média domináns cége, mégis,  zeneipari kapcsolatai  minimálisnak minősülnek, minősülhettek korábban.  Mark Zuckerberg cégének  aktív zeneipari szereplőként való belépéséről fonák módon pont Mark Zuckerberg egy korábbi mondata alapján  spekuláltak sokan, sokáig. A…

Tovább

2016 tanulsága: Az 5 nagy médiacég kezdi uralni a zeneipart is

Egy évvel ezelőtt, 2015 végén  2016 digitális zenei jóslatait megtéve alapvetően a (piac)vezető streaming szolgáltatásért folytatott ádáz harcot, míg a kisebb szereplők esetében a túlélésért folytatott harcot jósoltunk. Ez alapvetően be is igazolódott, méghogyha maga a 2016-os év több meglepetést is…

Tovább

A zeneipar 1 milliárd dolláros feketebáránya

A Youtube a világ zeneiparának meghatározó szereplője, tetszik- nem tetszik egyes szereplőknek. A kiemelt figyelem pedig ebben az iparágban nem mindig  jelent egyet a szerencsével…Több zeneipari szereplő ugyanis elsősorban a Youtube-ot hibáztatja azért, amiért hiába nő drasztikusan a streaming…

Tovább

Piacon a Napster és az online rádió házassága

A médiafogyasztási szokások – ugyan nem biztos, hogy a Mészáros Lőrinci értelemben- de valóban változnak, és ennek az egyik egyértelmű vesztese a rádió hallgatás lesz, lehet. Ahogyan azt a tengerentúli adatok immáron évek óta mutatják, hogy  valóban máshogy kezdtek el zenét…

Tovább

Rádióval ötvözött streaming szolgáltatás lehet 2017 slágere

Lassan egy éve, hogy a Pandora tőzsdei árfolyama a mélybe zuhant és ezzel lényegében párhuzamosan a cég bejelentette, hogy  az Rdio megvásárlása nyomán 2016-ban streaming szolgáltatással lép a piacra. 2016-ból már csak pár hét van hátra, a szolgáltatás pedig eleddig nem jelent meg a piacon, de a…

Tovább

Feleannyi Apple Music mint Spotify előfizető

Idén év elején, alig fél évvel az indulása után érte el az Apple streaming szolgáltatása, az Apple Music a 10 millió felhasználós határt. Akkor azt írtuk, hogy az Apple,  havi, nagyságrendileg 1 millió fővel való bázis növekedése rövid távon nem valószínű, hogy elég lesz a nagy vetélytárs Spotify…

Tovább

Gigantikus karácsonyi Spotify kampány, végre itthon is

A streaming piaci szereplők között a verseny egyre élesedik, mint felhasználószámban, mind bevételekben.  Minden szereplő számára ugyanis egyértelmű, hogy a végén ha nem is egy, de a jelenleginél is kevesebb szereplő maradhat csupán talpon. Az, hogy a jelenleginél nem veszik sokkal többen igénybe a…

Tovább

Megérkezett a Metallica is a 21.századba

A 20 és a 21. század fordulóján az intertezőket ,a zenészeket és a lemezipart egyaránt egy  a semmiből előtűnő szolgáltatás tartotta tűzben. Ezt a szolgáltatás pedig Napsternek hívták. A Napstert Shawn Fanning és Sean Parker alapította, a 90-es évek végén. Céljuk az volt, hogy egy P2P elvben működő…

Tovább