Már nem a Youtube a legnépszerűbb streaming szolgáltatás

2017. február 05. - Pléh Dániel

A zenei tartalmak fogyasztása alapvető változásokon  ment és megy keresztül az elmúlt 10-15 évben. A változás olyan szinten drámai, hogy a 2000-es évek elején még meghatározó  CD-t a mélybe taszító  letöltések, mára már ugyancsak a mélybe zuhantak, és helyüket a streaming szolgáltatások foglalták el.

youtube_multiplatform.jpg

Napjainkban ugyanakkor már a streaming jellegű hozzáféréseken belül és egyre erősebben érződik a differenciálódás. Az elmúlt években a domináns zenehallgatási formát a rádió illetve a videó jelentette, pontosan ennek ( is) köszönhetően lett a Youtube a zeneipar oly fontos szereplője és mostanra olyan nagy problémája, amekkora.  ( lásd még value gap..)

A változás azonban úgy tűnik tovább pörög, legalább is, hogyha az alkalmazások népszerűségét, használatát nézzük.

usa_stream_audio-video.jpg

A megbízhatónak mondott BuzzAngel éves jelentése általánosságban elemezte a különböző streaming típusok népszerűségét. A piackutató cég adatai szerint 2016-ban az előző évhez képest  az audio streamek száma átlagosan 83%-al növekedtek az előző évhez képest, ráadásul úgy, hogy a fizetős audio streamek száma 124%-al nőtt, míg a hirdetések által szponzoráltak csak 14,5%-al.Mindeközben az video streamek száma  alig növekedett, az előző évi 168 milliárdról 181 milliárdra nőtt csupán.

Mindez pedig nem kevesebbet jelent, minthogy az újkor digitális zene történetében először többet hallgatunk zenei tartalmat,minthogy néztünk volna. Ez pedig nagyon rossz hír a Youtube számára…

Hogyha nem a meghallgatott dalok számát , hanem az eltöltött időt nézzük (ami a média szolgáltatások esetében talán mérvadóbb, de mindenképpen fontosabb) akkora MusicWatch elemzéséből érdemes kiindulnunk.

streaming_share_usa.jpg

Az eltöltött időt nézve a piacvezető továbbra is a Youtube, igaz éppen csak megelőzve a tengerentúlon roppant népszerű Pandora-t. Ha viszont összegezzük a szolgáltatásokban letöltött időt, akkor már hasonló eredményt kapunk, mint a BuzzAngel felmérésben. A streaming szolgáltatások összesítve 29%, a Youtube 27%, a Pandora  pedig 28% -át tette ki a zenehallgatási időnek.

Mindez  azt mutatja, hogy a streaming tartalmakon belül egyelőre még nem dőlt el a verseny, nincsen egyetlen olyan  formátum, amely kielégítené az összes zenekedvelői igényt. Az viszont biztos, hogy aki nyerni szeretne ebben a versenyben, annak minél több igényt kell kielégíteni, hogy  minél több időt töltsenek el nála a látogatók.

A bejegyzés trackback címe:

http://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr1112104295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

gigabursch 2017.02.07. 09:29:13

Mert az ember igyekszik minél jobb minőséget hallgatni...

Csakhogy a CD, az mp3, a flac és az összes több sehol nincs a hanglemez+elektroncsöves erősítő kombóhoz képest.

Ugyanakkor egy fisz-fasz okostelefon+net szolgáltató+zene szolgáltató egy nagyjából jó hangtechnikára hétköznapi szinten ma már bőven alkalmas.

S a legtöbb ember nem akar videoklipet nézni, csak hallgatni a munkája közben a maga zenéjét.

Oda meg úgyse a legelső sor szerinti technika kell.
Viszont alapvetően megkíméli magát a fölösleges reklámoktól és műsorvezetőktől.

NA ez a nem mindegy...