Egyesíti zenei szolgáltatásait a Google

2017. február 11. - Pléh Dániel

Idestova 3 évvel ezelőtt, amikor  a biztossá kezdett vélni, hogy a Google streaming zenei szolgáltatást indít , a jövőbeni siker egyik zálogaként az integrációt jelöltük meg. „Addig, amíg a Google zenei szolgáltatása, a Youtube, a  Google közeli Vevo gyakorlatilag független, sok tekintetben egymással versengő szolgáltatásként működnek, addig  lehet, hogy a 2 évvel ezelőttiekből tanulva  képes lesz megelőzni a piacra lépéssel  legnagyobb vetélytársait az azonban nagyon kicsi az esélye annak, hogy egy az Apple és az iTunes 10 évvel ezelőtti forradalmához hasonló sikert érjen el …”

google-play-music-main_1.jpg

Az azóta eltelt közel 4 év a fenti mondtat szinte minden részletét igazolta. A Google, hiába fektetett rengeteg pénzt és energiát a Google Music- ba, hiába mondható napjaink talán legjobb streaming szolgáltatásának. Piaci szerepe és népszerűsége minimálisnak mondható. A Youtube esetében a népszerűséggel nincsen baj ( bár egyre inkább lehet..)  annál inkább a partnerekkel illetve a prémium üzleti modell sikerességével.

Az üzleti realitás pedig úgy tűnik, még a Google íratlan belső szabályait is felül tudja írni. A Youtube és a Google Music csapatait már a tavalyi év végén  integrálták, így most már egy csapat kezeli az összes zenei alkalmazást.

 A következő lépés, maguknak az alkalmazásoknak az integrációja egyelőre még várat magára, de a hírek szerint nem is olyan sokáig, mint  első hallásra feltételeznénk. A környezet mindenestre feltétlenül ebbe az irányba tolná a Google-t. Az átlagos felhasználók ugyanis egyre kevesebb új alkalmazást töltenek le, azaz mintha múlóban lenne az alkalmazás boom.

De ami  még talán ennél is erősebb érv, az maguknak a zenei alkalmazásoknak a népszerűsége.  A népszerűséget szem előtt tartva  a Youtube továbbra is a legnépszerűbb alkalmazások között van ( nem csak zenei, hanem  minden  témát figyelembe véve) miközben a Google Play Music szinte észrevehetetlen. Egy pillanatra félre téve a népszerűséget és csak a stratégiára koncentrálva, a stremaing zenei szolgáltatások  egyre inkább audio+video szolgáltatásokká szeretnének válni. Azaz amennyiben a Google is szeretne hozzájuk csatlakozni, akkor  vagy elkezdi  saját Youtube konkurensét felépíteni, vagy integrálja a két már meglevő szolgáltatását.

Egy hatalmas megoldandó feladat persze még ekkor is a keresőóirás előtt áll: El kell majd döntenie, hogy két  prémium szolgáltatása- a Youtube Red és a Google Play Music- közül melyiket zárja be és integrálja a másikba.

Ellenben ha ezt megteszi és létrejön az összevont  Google szintű zenei szolgáltatás, azt már majd nem lehet nem komolyan venni,m és nem lehet majd nem egy lapon emlegetni a Spotify-Apple duóval.   Elég ha csak a Youtube számaira vetünk egy pillantást:

havi 1 milliárd látogató, akik összesen 6 milliárd óra videót néznek meg. Természetesen ebben nem csak az zenei videók vannak benne, de a zene a legfontosabb tartalomtípus, amely 38 %-át teszi ki az összes videómegtekintésnek, azaz havi szinten mintegy 2.3 milliárd óra zenei videót néznek meg a Youtube-on jelenleg.

A bejegyzés trackback címe:

http://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr7512247732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.