Kínai streaming cég lehet a következő zenei IPO

2017. március 26. - Pléh Dániel

Európában illetve a tengerentúlon  élő zeneipari szakemberek hajlamosak  alapvetően ebben a két  nagy zenei piacban gondolkozni, pedig a világ digitális zeneiparának növekedési területei bizony nem ezek a piacok. 

qqmusic_main.png

Hanem az olyan piacok, mint például a kínai, amely éves szinten 30%-al növekszenek és 2015-ben tavaly már elérték a 2.1 milliárd dollárt. Ezen a piacon pedig a nagy kínai médiacégek, mint az Alibaba , a Baidu vagy éppen Xiaomi ugyanúgy, mint a Spotify, vagy az Apple Music a vérre menő harcot vívnak a vezető pozícióért. Aki  pedig Kínában megszerzi a legnépszerűbb szolgáltatás címét, az hossz ú időre a világ legjelentősebb streaming szolgáltatója lehet, elég ha csak a QQ Music-nak a példájára gondolunk, amely már így is  a második legnépszerűbb Android zenei alkalmazás, világszerte!

 És ugyan a nyugati világ számára a központi kérdés jelenleg az, hogy a Spotify vajon idén valóban tőzsdére megy-e  vagy dacolva a kockázatokkal inkább vár egy újabb évet, addig  a QQ Music. Valamint másik két kínai streaming szolgáltató, a Kugou Music és Kuwo Music tulajdonosa bizony elképzelhető, hogy előbb lép a Wall Street-i parkettre, mint a svéd cég.

Megállíthatatlan  kínai zeneipari óriás

A tőzsdére lép alapját alapvetően  egy tavaly év végi egyesülés hozta meg. Maga az egyesülés sok tekintetben meglepő volt, hiszen a vezető kínai zenei szolgáltató a China Music  vetette fel az egyesülés lehetőségét a zenei téren fele akkora Tencent zenei érdekeltségével.

tencent.jpg

Xie Guomin a piacvezető China Music  vezetője az ajánlatát azzal indokolta, hogy ugyan zenei téren  valóban  messze megelőzik az internetszolgáltató óriás zenei  divízióját, tőke tekintetében ugyanakkor nem vehetik fel a versenyt, így jobbnak látják az egyesülést.

És valóban az egyesülés  egy olyan zenei óriást teremtett, amely a kínai piacon biztos egyeduralkodó, de a világ digitális zenei szolgáltatásai közül is a legnépszerűbbeket  magánál tudhatja.

A két cég zenei szolgáltatásainak aktív felhasználószáma  a három  streaming szolgáltatásban- QQ Music, Kugou Music és Kuwo Music-  havi szinten megközelíti a 700 milliót(!!) , mindezen felül pedig jelentősen segítheti eredményességüket az, hogy a kiadókkal létrejött megállapodásokat már  az egyesülés előtt megosztották egymással.

Ennek a hatása pedig a tőzsde  és a befektetői értékelés szempontjából  kiemelkedően  fontos, annak ellenére, hogy például a QQ Music , szemben a Spotify-al már az egyesülés előtt nyeresége tudott lenni, nem kis mértékben annak köszönhetően. Hogy a streaming funkciókon kívül más, ingyenesen igénybe vehető funkciókat is kínál, mint például koncertjegy vásárlási lehetőség vagy exkluzív tartalomletöltési lehetőség, melyeknek köszönhetően a felhasználók többet költenek. Persze az is sokat segít, hogy a QQ Music. Egy 700 milliós felhasználós telco óriáson belül létezik, ez azonban önmagában nem lenne elég. A sikerhez az is kell, hogy a Tencent valóban integrálta zenei szolgáltatását többi szolgáltatásával.

 

Mindez amennyiben valóban megtörténik több szempontból is történelmi lenne. Egyrészt mert  ez esetben kínai cég lenne a Pandora után a második tisztán zenei fókuszú vállalkozás,. amely megjelenne a tengerentúli börzéken, ezzel jelezve egyrészt, hogy a streaming és digitális zenei szolgáltatások igenis életképesek lehetnek, csak megfelelő méretű piac és modell kell hozzá.

A bejegyzés trackback címe:

http://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr158722724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.