Gigantikus Spotify megállapodás

2017. szeptember 30. - Pléh Dániel

A Spotify a streaming piac vezető szereplője és minden számítás szerint még meglehetősen hosszú ideig az is marad majd. A svéd cég ugyanakkor alapvetően audio streaming szolgáltatókánt ismert- méghogyha ezen változtatni is szeretne- és mind méretben, mind üzleti modelljét tekintve egyelőre nem hasonlítható még nála is sikeresebb videóstreaming cégekhez. A video és az audio streaming szolgáltatások közönsége ugyanakkor rengeteg átfedést tartalmaz, így ha jobban belegondolunk, a Spotify és a Hulu megállapodása logikus.

hulu-spotify-icons-ios.jpg

Mielőtt azonban belemennénk a megállapodás értékelésébe, nézzük miről is szól maga a deal! A megállapodás értelmében a Spotify illetve a tengerentúlon Netflix után másik legnépszerűbbnek mondható videó streaming szolgáltatás, a Hulu, egyetlen előfizetés áráért lesz elérhető a tengerentúli egyetemisták számára.  A konkrét ár az első 3 hónapban 4.99 dollár, utána pedig 9.99 dollár lesz, ami  a Spotify 9.99 és a Hulu 7.99 dolláros havi előfizetési díját tekintve bizony egy igen erős ajánlatnak tekinthető, hiszen lényegében azt jelenti, hogy a Hulu-t ingyen kapják meg az előfizetők.

hulu-poster_student-1811.jpgAz ilyen jellegű  csomagok nem ritkák, de az esetek túlnyomó többségében a telco cégek szokták  kötni őket valamilyen  tartalomszolgáltató partnerrel, annak érdekében, hogy egyes csomagjaik értékét azzal növeljék, hogy az azt igénybe vevő ügyfelek a tartalomszolgáltatást ingyen kapják meg.  A Spotify lépése tehát nem feltétlenül új szerű ebben az értelemben, abban a tekintetben ugyanakkor nagyon is, hogy ezúttal ő maga ajánlja a diszkontot ügyfelei számára!

Magán az ajánlat erősségén felül persze feltétlenül érdemes elhelyezni a megállapodást a Spotify hosszabb távú stratégiájában is. A svéd cég egyik kiemelt stratégiai célja ( mondhatni a harmadik a profitabilitás és a tőzsdére lépés után) hogy  a videó tartalmakban is meghatározó szerepre tegyen szert. Itt persze nem egy a Netflix vagy éppen a Hulu-i mércével mért szerepre kell gondolni, sokkal inkább arra, hogy a Spotify versenyképes legyen ezen a téren (is), legalább annyira, mint amennyire legnagyobb vetélytársai az Apple vagy éppen az Amazon azok.

Mindez ugyanakkor, még a streaming audio-nál is drágább mulatság. A Netflix 6, a Hulu 2.25 millárd dollárt tervezi saját gyártású tartalmakba fektetni, és akkor még az Apple,méretéhez viszonyítottan nevetséges 1 milliárd dollárjáról nem is tettünk említést. A Hulu ezért ideális partner abban Ek és cége számára, hogy a drága videó tartalomelőállítási költségénél jelentősen olcsóbban jusson  a Spotify előfizetőkhöz.

„Természetesen” az akció egyelőre csak az USA-ban érhető el, de ez esősorban a Hulu korlátai miatt van így. Amennyiben azonban a Spotify valóban kitart az ilyen jellegű együttműködések mellett, akkor azok előbb vagy utóbb Európában, sőt Kelet-Európában is a megjelenhetnek ,majd. Várjuk!

A bejegyzés trackback címe:

http://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr2312881866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.