A Mixcloud is megpróbálja a lehetetlent

2017. október 22. - Pléh Dániel

A Soundcloud példája annyira friss, hogy itt lebeghet mindannyiunk szeme előtt, rossz példaként. Az alapvetően sikeres berlini cég a streaming szolgáltatóvá válás álmát kergetve majdnem csődbe ment, hogy aztán csak egy tulajdonos váltás mentse meg attól, hogy ez be is következzen.  Úgy tűnik mégis, hogy a berlini cég (rossz) példája nem igazán volt elrettentő erejű.

mixcloud-2-ios-header-001-1020.jpg

A londoni székhelyű Mixcloud ugyanis megkötötte első major kiadói szerződését, a Warner Music-kal, ami  bevallottan  csupán asz első  lépés egy komplett(ebb) on-demand szolgáltatás kialakításához vezető úton.

Itt a Soundcloud régóta várt streaming szolgáltatása

2013 végén a Soundcloud egy álom megválósítását tűzte ki célul maga elé, annak ellenére, hogy már akkor is roppant sikeres zenei szolgáltatás volt. A Soundcloud eltökélt volt abban, hogy streaming cég legyen belőle, olyan streaming cég, ahol egyszerre találhatóak meg az...

 A Mixcloud jelenleg a interaktív rádiókra vonatkozó licenszek alapján működik, ami azonban  sok olyan korlátozást tartalmaz, amely hátráltatja a szolgáltatás működését. A kiadókkal való közvetlen szerződés tehát nem elsősorban azért szükséges, mert a Mixcloud klasszikus streaming szolgáltatás indítana, hanem sokkal inkább ahhoz, hogy fontos funkciókat implementálhasson a szolgáltatásba.

Soundcloud más Londonból

A Mixcloudot Cambridge-i egyetemei diákok alapították 2008-ban, tulajdonképpen mint egyetemi rádiót, ahol a mixtape rajongók oszthatták meg egymással kedven válogatásaikat. Működési modelljét tekintve a  szolgáltatás kisértetiesen hasonlít  berlini testcégére, a Soundcloudra. magukat a  tartalmak a felhasználók töltik el, akik az esetek jelentős részében DJ-k, a feltöltött zenék pedig hosszabb  mixek. Üzleti modelljét tekintve  pedig alapvetően hirdetésekből próbál megélni, de a közelmúltban különböző prémium funkciókat is bevezetett.

mixcloud-600.jpg

 

A Mixcloud az elmúlt 10 évben mesze nem olyan látványosan és meredeken növekedett, mint a Soundcloud, ennek megfelelően felhasználószámában is elmaradt berlini  párjától. A Mixcloudnak jelenleg 17 millió felhasználója van ,zenei adatbázisa ellenben óriási, 12 millió(!!) mix érhető el a szolgáltatás berkein belül.  

 

A Mixcloud célja semmiképpen sem egy a Spotify-hoz hasonló 10 dolláros előfizetési díjért hatalmas zenei adatbázishoz való hozzáférést nyújtó szolgáltatás. Minden jel szerint a Londoni cég szeretné megtartani fő fókuszát, azaz a DJ mixek és a podcastok forrása szeretne maradni.

Nagy kérdés, hogy ezért valóban megéri-e a méregdrága kiadói megállapodásokat megkötni, amelyek kifizetése mellett kérdéses, hogy a Mixcloud képes lesz-e megőrizni függetlenségét.

A bejegyzés trackback címe:

http://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr4912958383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.