Így szeretne a Spotify rádió lenni

2017. március 31. - Pléh Dániel

Jogosan merül fel a kérdés, hogy miért is akarna a Spotify rádió lenni?  Két, sok tekintetben eltérő ,mégis egy irányba mutató indítékból Az első a streaming szolgáltatások  zenei adatbázisának problémája. Napjainkban  minden magát komolyan vevő streaming szolgáltatás sok tízmilliós zenei adatbázist…

Tovább

Közösségi videódiszkó a Youtube köpenye alól

A streaming szolgáltatások napjainkban már egyre kevésbé csak audio streaming szolgáltatások. Az előfizetőkért és a nagyobb bevételekért folytatott ádáz harcban ugyanis ma már az audio tartalom mellett video tartalmakat, koncertjegyeket, rádiót  és sok egyéb szolgáltatást is…

Tovább

Kínai streaming cég lehet a következő zenei IPO

Európában illetve a tengerentúlon  élő zeneipari szakemberek hajlamosak  alapvetően ebben a két  nagy zenei piacban gondolkozni, pedig a világ digitális zeneiparának növekedési területei bizony nem ezek a piacok.  Hanem az olyan piacok, mint például a kínai, amely éves…

Tovább

50 millió fizető felhasználója ellenére bajban lehet a Spotify

Tavaly szeptemberben  érte el a Spotify a 40 millió előfizetőt, hogy aztán  alig 2 hónappal ezt követően az Apple Music jelentette be, hogy feleannyi, azaz 20 millió felhasználója van. S hogy mindez miért fontos? Azért, mert a streaming piac lényegében kettészakadt, a vezető pozícióért…

Tovább

100 millió ember fizet streaming szolgáltatásokért a világon

Tavaly amikor a világ zeneiparának 2015-ös évét összefoglaló jelentést elemeztük kiemeltük, hogy a sok pozitív jel ellenére a fő trend(sajnos) az, hogy ugyan a digitális bevételek immáron  ellensúlyozni tudják a fizikai eladások csökkenéséből származó bevételkiesést, azonban a zenéért egyre…

Tovább

Spotify vetélytárs a legnagyobb online rádiótól

Régóta, nagyon régóta nyílt titok volt, hogy a tengerentúli on-demand rádiós piacot- és ezáltal amúgy közvetve a streaming zenei szolgáltatások piacát is- domináló Pandora streaming szolgáltatás indítását tervezi. Hosszú- a tervezettnél jóval hosszabb – várakozást…

Tovább

Saját X-faktor-klónnal jelentkeztik Apple Music

Az egyre erősödő streaming piac harc, szép lassan már nem csupán audio hanem audio, video és saját gyártású tartalmak harcává kezd bővülni. A Netflix  példája egyre inkább ragadós és jellemző lesz a zeneiparban is: Aki tehát nem rendelkezik saját, exkluzív tartalommal az lemarad írtuk, és  január …

Tovább