Bréking nyúz- A Universal is beszáll a DRM mentes táncba!
Bréking nyúz rovatunk legfrissebb
tagja következik: A Universal és az Apple, felszín alatt hónapok óta húzódó
csatája a mai nappal drámai, és minden valószínűség szerint középtávon a digitális
zenei piacot alapjaiban megrengető fordulatot vett!
A Universal Music Group ugyanis
bejelentette, hogy (egyelőre) kísérleti jelleggel, jövő év január 31-ig legkurrensebb
tartalmait, 99 centes áron, DRM mentes formátumban is elérhetővé teszi, a legnagyobb
online áruházakban. A közlemény ugyanakkor kiemeli, hogy az ajánlat nem
vonatkozik az Apple által üzemeltetett iTunes Music Store-ra.
Eddig a hír, innentől pedig akkor a benn rejlő rengeteg
információmorzsa értelmezése:
- Miért csak Január 31-ig? A január
31-ig tartó tesztidőszak meghirdetése minden valószínűség szerint csupán
egy kispapu, menekülő útvonal arra az esetre, hogyha valamilyen oknál
fogva a Universal elöljárói nem
lennéek elégeddettek az elaádsi adatokkal.
- Hogy maradhatott ki az iTunes? Régóta érezhető feszültség volt a két cég
között, amely alapvetően a partnerkapcsolatban betöltött szerepekből adódott.
Az,hogy az akcióból az iTunes kimaradt egyértelmű üzenet: A Universal
szemében a világ digitális zenei piaca nem csak az iTunesból áll. Mindez
gyökeresen ellentétes Steve Jobs látásmódjával. Ne legyen azonban
kétségünk afelől sem, hogy a világ legjelentősebb kiadójánál is
tökéletesen tisztában vannak az iTunes piacvezető szerepével.
- Miért éppen 99 cent? Alpajában véve
a DRM-el ellátott tartalmak árazásához igazodik a Universal. Lényeges, és
ismételten az Apple-höz, illetve az EMI-hoz kapcsolódik ugyanakkor, hogy a
Universal a DRM mentes tartalmak esetében nem kívánt a jobb minőségért (a
gyakorlatban a másolhatóságért) felárat fizettetni a vásárlókkal.
Mondj valamit
A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van freeblogos felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.