A CBS lett a befutó

2007. június 02. - Pléh Dániel

Korábban már említést tettünk róla, hogy a vezető közösségi rádió, a last.fm közel áll a Viacom által való felvásárláshoz (ez de szép magyaros volt...) Mindez tökéletes baklövésnek bizonyult, ugyanis nem az MTV-t is birtokló médiabirodalom, hanem az amerikai tv óriás CBS birtokába kerül, potom  280 millió dollár ellenében.

 

Na de akkor miért is??? 

Mindazon felül, hogy a hír meglepő, több, elgondolkodtató kérdést is felvet. Egy pillanatra megállva érdemes belegondolni abba, hogy miért is vásárolta meg a CBS a közösségi rádiót?  

A hivatalos verzió szerint a last fm 15 millió közösség demográfiailag igen attraktív volt a CBS, egyre öregedő nézői,hallgatói bázisával a médiaóriás számára. Magyarra lefordítva mindez azt jelzi, hogy a last.fm, túlnyomórészt fiatalabb tagjai most már(??) valódi éréket képviselnek a médiapiacon.    

 

Azt sem szabad elfelejtenünk, hogy a last fm, megvásárlásával a CBS titkoltan (vagy nem is annyira titkoltan) a News Corp. és a myspace babérjaira kíván törni, csak gyökeresen más irányból megközelítve a közösségi tartalomfogyasztást és előállítást, és az ezt körülvevő hatalmas üzleti lehetőséget.

 

A megállapodás érdekessége, hogy  ugyan a tulajdonosi kör megváltozik, az alapítók és a jelenlegi vezetés (Felix Miller, Martin Stiksel és Richard Jones ) azonban a helyén marad, sőt fejenként  38 millió dolláros jutalmat kapnak. A jövőben pedig a trió a CBS technológiai és fejlesztési divíziójával együttműködve szorgoskodik majd a közösségi site fejlesztésén.   

 

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr72635280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.