Az EMI új stratégiája

2007. november 01. - Pléh Dániel

Az EMI tulajdonosi körében bekövetkezett változásokról korábban már szót ejtettünk. A befektető szakmai elképzeléseiről eddig azonban vajmi keveset lehetett tudni. A közelmúltban azonban Guy Hands a befektető cég elnöke egy a cég alkalmazottainak küldött belső levélben „előállt" saját doktrínájával.

Levelében az új tulajdonos elsősorban a digtális piacok sokkal erőteljesebb figyelembevételére, és azok sokkal erőteljesebb használatára buzdított. A lemezipar sokáig, és sokkal jobban függött attól, hogy hány CD-t tudott/szeretett volna eladni, ahelyett, hogy a digitalizáció adta promóciós lehetőség kihasználására koncentrált volna.

 

Másik legfontosabb problémakánt azt említette levelében, hogy a nagynevű együttesek megtartása egyre nehezebb, s több EMI előadó marketing ereje is van akkora, hogy sikerrel járhatja, járhatná be a Radiohead útját. Az együttesek folyamatosan a magas kiadó vezetői fizetésekre panaszkodnak. Ennek feloldásaként azt javasolja, hogy a magas szerződésaláírási díjak helyett a kiadóknak a inkább arra kellene ösztökélniük az előadóikat, hogy albumokkal, a turnék előtt jelentkezzenek, a kiadó, és az előadó pedig a turnék bevételein osztoznának.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr26635233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.