UPDATE: A SONY BMG sajtóbejelentése

2008. január 07. - Pléh Dániel

Tegnapi bejegyzésünkben még csupán mint nagyon valószínű lehetőségről beszéltünk a SONY BMG  DRM mentes megoldás felé való elmozdulásáról, a mai nappal azonban mindez ténnyé vált.  A bejelentés egyúttal pontot tett azokak a találgatásoknak a végére is, melyek korábban 2008 januárjától forgalomba kerülő, a legnagyobb amerikai áruházakban forgalmazandó ajándékkártyákról szóltak.

 Ez utóbbi bizonyult igaznak, a kiadóóriás ugyanis  hétfő reggel sajtóközleményében 37 előadó, egyedi márkázású, sajáűt, Musicpass.com oldalukon beváltható MP3 formátumú dalokra beváltható ajándékkártyáinak bevezetését jelentette be.

A kártyák egyenként közel 13 dolláros áron lesznek megvásárolhatóak, ami a gyakorlatban (pl. az egyszer felhasználhatóság miatt) a hagyományos CD-nél magasabb árat jelent.

A bejelentés-azon felül, hogy a teljes portfólió, nagy online zeneáruházakban való megjelentetésének bejelentését egyelőre nem tartalmazza- több, érdekes kérdést melegít fel.

Az egyik feltétlenül az, hogy a SONY BMG saját megoldásai mellett teszi le a voksot, ezzel egyértelműen az egyszerű kiadó státuszból inkább egy komplexebb szerep felé elmozdulva.

 A másik pedig továbbra is az,hogy mikorra várható a teljes elmozdulása a DRM mellől a kiadó részéről?  A las Vegasban a CES konferencián összesereglett iparági szakértők, most a DRM falának leomlásakor már távolabb tekintenek, s azt a kérdést feszegetik, hogy a digitális jogvédelem nélkül vajon valóban lényegesen több dal fog gazdára találni a világ online zeneáruházaiban?

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr33635205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.