A Myspace is beszáll a digitális zeneterjesztésbe?

2008. február 18. - Pléh Dániel

A cím önmagában félrevezető, hiszen a myspace, a myspace music szolgáltatáson és annak a zenekarok netes megjelenését forradalmasító hatásán keresztül réges régóta jelen van a világ digitális zenei vérkeringésében.

Az unsigned artistokon túlmutató, inkább egyfajta szerkesztett, a nagy nemzetközi kiadók tartalmait valamilyen formában megjelenítő szolgáltatást azonban eddig nem jelentetett meg, s nem is tevrezett a News Corp. tulajdonában levő közösségi-óriás.

A modellt, a News Corp. másik, már működő, videómegosztó szolgáltatása, a Hulu adja, amelyet az NBC-vel közösen működtet a cég.

A zenék esetében az NBC szerepét a nagy nemzetközi kiadók veszik,vennék át a cél pedig egy portál és disztribúciós csatorna együttes, egyidejű létrehozása lenne. A zenék DRM mentes formában, ingyenesen, hirdetések által szponzorálva lennének elérhetőek.

A News Corp.-hoz közel álló források szerint eleddig egyetlen kiadóval sem született megállapodás, azonban az első megállapodás megszületése után előreláthatólag a többi kiadó megnyerése már gyerekjáték lesz.

Láthatóan nagyon sok kérdés, kidolgozatlan elem van még a koncepcióban, nem kockáztatunk ugyanakkor nagyot, hogyha azt jósoljuk, 2008-ban, az egyre inkább komoly szerepet kihasító közösségi zenei siteokkal a myspacenek is fel kell vennie a versenyt!

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr49635193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.