A mai napon hivatalosan is belejelentette a Myspace, a zeneiparban több hete nyílt titokként kezelt tényt: ingyenes, zenei portált indít. A részletekről eddig nem sokat lehetett tudni(csak a kiadókkal folytatott tárgyalásokról szűrődtek ki (fél)információk.
A bejelentés alapján leginkább
talán az mondható el, hogy a Myspace kezdeményezése közelít leginkább az ún.
360 fokos zeneterjesztési modellhez. A különböző zenei szolgáltatásokon ( hirdetés
alapú audio streaming, ál la carte letöltés, video streaming) felül az
előadókhoz kapcsolódó merchandising, internetes jegyértékesítés, és szorosan
integrált mobil tartalmak is helyet kapnak majd a portálon, amely természetesen
igen erős közösségi elemeket, és ajánló mechanizmusokat fog majd alkalmazni.
A létrehozandó portált egy külön
cég fogja üzemeltetni, melybenmaguk, a mega projektben résztvevő kiadók is
résztulajdonosok lesznek. A mobilszolgáltatásokat a Jamba fogja szolgáltatni.
A portál indulását illetően a cég
a „közeli hónapokban" megfogalmazást használta, bevallva, és előre jelezve,
hogy a funkciók széles tárházát szépen sorban, időben egymást követve kívánják
majd bevezetni.
Ennyit lehet tudni, egyelőre.
Kérdések egész sora ellenben még továbbra is megválaszolatlan: Hogyan lesznek a
dalletöltések beárazva?A közlemény három major kiadóról ( Universal,Wartner,SONY
BMG) beszél, mi a helyzet az EMI-al? Mi lesz a hirdetés alapú audio streaming
pontos üzleti modellje?
A projekt ezen kérdésektől függetlenül monumentálisnak mondható, nem véletlenül jelentették ki a Myspace vezetői is, hogy a gyakorlatban évek óta folyó egyeztetések, ötletelések eredményéről van szó. Ugyanakkor az egyedi termékjellemzők, melyek révén ez a szolgáltatás megkülönböztethető lesz, a már létező, (csak legfeljebb nem ennyire széles szolgáltatás palettát nyújtó) hasonló szolgáltatásoktól, egyelőre még nem ismert.