Szeptember 15-n útjára indul a Myspace Music!

2008. szeptember 13. - Pléh Dániel

Hétfő, Szeptember 15-e nagy nap lesz a digitális zeneipar életében. Egy, a kiadókkal hosszú éveken át  feszült viszonyban levő, a kiadók szabályaival szemben működő  vállalkozás a kiadókkal közös céget hoz létre a digitális zeneterjesztés teljesen új útjainak bemutatására, és sikerre vitelére.

Chris DeWolfe és Tom Anderson cégéről, a Myspaceről van szó,amely a közösségi média egyik legnagyobb szereplője,s amely ebből következően természetesen közösségi zenemegosztásban is élen járt, és jár, olyan sztárokat kinevelve szolgáltatásai révén, mint Gnarles Barkley. Nem voltak azonban hajlandóak beállni a kiadók által óhajtott sorba, így a Myspace, masszív mérete és regisztrált felhasználószáma ellenére sem tudott a zenepiacon az őt megillető szerepet betöltené.
 
 Ezen kíván drasztikusan változtatni a kiadókkal közösen létrehozott Myspace Music, amely hosszas várakozás és megpróbáltatások után hétfőn, szeptember 15-n lesz elérhető a zenekedvelők számára is!
 

A koncepció régóta ismert, és pofonegyszerű: A Myspace regisztrálta az induláskor csatlakozó 3 nagy major kiadó bármely előadójának bármely dalát ingyen hallgathatják majd meg, hozhatnak létre belőle playlisteket saját profiloldalukra., ha pedig a dalokat meg szeretnék vásárolni, akkor azt egyetlen kattintással megtehetik a projekthez hosszas alkudozás után csatlakozott Amazon MP3 áruházában.

 A kérdés, mely megválaszolásra most már alig kettőt kell aludnunk ellenben felettébb fájdalmas: Működhet-e a valóságban ez a modell? Működhet-e valami új egy olyan közösségi ökoszisztémában, ahol eddig a fizetős tartalmak semmilyen formában nem jelentek meg? A Myspace válasza erre egyszerű. Működni kell. Működnie kell, hiszen az ingyenesen meghallgatható dalokért cserébe megkezdett dalonként egy centet kell fizetniük a kiadóknak,ezt az összeget pedig tisztén hirdetési bevételekből realizálni nem lesz könnyű. Sarkítva tehát azt is mondhatnánk, hogy hétfőtől indul a hirdetés alapú digitális zeneterjesztés legkomolyabb, és rossz esetben utolsó kísérlete, hiszen afelől ne legyen kétségünk, hogyha a Myspace nem tud profitot termelni egy ilyen jellegű szolgáltatásból, akkor a sok kisebb szolgáltatónak sem lesz erre esélye…

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr90656403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.