A Myspace Music üzleti hatása a zeneiparra

2008. szeptember 29. - Pléh Dániel

Tegnapi bejegyzésünkben webergonómiai szempontból vetettük górcső alá  az éppen hogy csak elindult MySpace Music-ot. Most egy picit az üzleti modellt pécézzük ki, különös tekintettel korábbi írásunkban megfogalmazott, a streaming modelleket megtérülését fenyegető kérdésekre.

Azt már az indulás előtt tudni lehetett, hogy a News Corp. (a Myspace tulajdonosa) és a kiadók közös céget alapítottak. Mostanra már az is tudott, hogy a cégben a többségi tulajdonos a New Corp. 60%-os részesedéssel, míg a nagy major kiadók összesített részesedése 40%.
 
Ez a 40%-os részesedés, a News Corp másik innovatív szolgáltatásához a  Hulu-hoz hasonló módon, közel 2 milliárd dollár kockázati tőke bevonásával (is) működtetni kívánt MySpace Music esetében 800 millió dollárral egyenértékű.
 

Mindezen felül a kiadók minden egyes meghallgatott dal után meg fogják kapni,egy meglehetősen bonyolult séma alapján a maguk részesedését. Ez már most is havi szinten dollár tízmilliókra rúgó összeg.

 

A MySpace Music igaz jelentősége talán pont ebben rejlik. Egy olyan üzleti modellt sikerült elfogadtatnia a kiadókkal, amely nagyon közel van már az alapvető felhasználó igényei(a zene legyen ingyenes) kielégítéséhez úgy, hogy közben a kiadók érdekei sem sérülnek. Ahhoz, hogy ez a felhasználói igény teljesülni tudjon még jobban, még több ilyen jellegű szolgáltatásra lesz, lenne szükség. Ennek jelenlegi legnagyobb akadálya a megmagyarázhatatlan per stream

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr98683649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.