Máris megvan az iLike utódja a Facebooknál?

2009. augusztus 26. - Pléh Dániel
Az iLike MySpace általi megvásárlása az elmúlt időszak legjelentősebb digitális zene fejleménye, efelől nincs kétség, hatásai pedig a közösségi zenén is túlmutatnak, s a MySpace-Facebook versenyfutás kimenetelét is befolyásolhatja.
 
Az adás-vétel bejelentésének pillanatában megkezdődtek a találgatások az ily módon kutyaszorítóba került Facebook várható reakciójáról. Abban a legtöbb kommentár egyetértett, hogy az Ilike ellehetetlenítése a Facebook-on belül rendkívül rossz üzenet lenne, meghagyása viszont stratégiai hiba.
 
Kibúvót és egyben megoldást egyetlen dolog jelenthet. Ha az iLike kiebrudalásával egy időben új zenei partnert is talál magának a Facebook, s ezzel indokolhatja az iLike-al való kapcsolatok lezárását. A kérdés már csak az, ki lehet, lehetne ez a partner? Korábban komolyan felmerült, hogy a Facebook is a MySpacehez hasonló, saját zenei megoldással jelentkezik, de ez a projekt aztán szép lassan elhalt, legalább is publikusan nem volt további visszhangja.
 
Az iLike felvásárlás ugyanakkor felgyorsíthatja, újraélesztheti a projektet, s az első hírek szerint a potenciális partner az utóbbi időben amúgy is az érdeklődés középpontjában álló, európai startup, a Spotify lehet. A tárgyalásokra a Facebook vezér üzenetén felül más jelek is utalnak, sőt valljuk be teljesen logikus megoldás lenne, mind a Facebook, mind a Spotify számára a kapcsolatok szorosabba fűzése.
 
Mindkét cégben jelentős befektető a világ tizenhatodik leggazdagabb, s Dél-Ázsia leggazdagabb üzletember, Li Ka-shing. A Spotify gőzerővel dolgozik az amerikai piacra való belépésén, amihez jobb alanyt és támogatót, mint a Facebook keresve se találhatna. A Facebook ugyancsak megoldást jelenthetne, a jelenleg még fennálló sales problémák megoldására. Egy a Facebook-n megjelenő zenei szolgáltatásra a hirdetők szerzése nem megoldhatatlan feladat.
 

Minden klappol terhét a megállapodáshoz? Tulajdonképpen igen. Esetlen egy buktató lehet, ez pedig a költségek. A Spotify mindig is kínosan ügyelt arra, hogy terjeszkedését kordában tartsa, s ezáltal a stream költségeit is kezelhető keretek között tartsa. Már az amerikai piacra való kilépés és némileg ellentmond ennek, a Facebookon való megjelenés pedig költség szinten komoly és átgondolandó kockázatot jelent a svéd cég számára. Nehéz döntés előtt állnak…

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr41337957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.