A digitális zeneterjesztés lehetséges modelljei közül a dán TDC illetve az francia Orange megjelenésével 2008-ban az internetszolgáltatók belépése is realitássá vált. Reális esély volt arra, hogy a zene, értéknövelt szolgáltatásként, az ügyfélmegtartás érdekében megjelenjen a telco cégek szolgáltatási palettáján.
A modell pofonegyszerű, s a klasszikus a
kecske is jóllakik s a káposzta is megmarad elvet követte. Az előfizetők, előfizetői státuszukért cserébe ingyen juthatnak zenéhez, a tartalomtulajdonosok pedig magától a szolgáltatótól kapják meg a tartalmaikért járó ellenszolgáltatást.
A gazdasági válság természetesen a Telco cégeket is súlytotta, súlytja, így az ilyen, alapvetően marketing eszköznek tekinthető szolgáltatások terjedése 2009-ben teljesen megállt.
A jövő azonban ennél fényesebbnek tűnik, legalább is a legutóbbi, a telco cégekhez ks piacaikhoz kapcsolódó kutatásokat végző
Ovum cég felmérése alapján. A kutatás megállapította, amennyiben a fontosabb angol telco cégek felvennék termékpalettájukba az előfizetők által elérhető korlátlan zenei szolgáltatást, úgy 2013-ig mintegy 100 millió fontos extra, inkrementális bevételre tehetnének szert mindezzel.
Ez az eredmény az átlagos igénybevételt feltételezve jött ki, s azt jelentené, hogy a teljes zenei piac mintegy 40%-t a netszolgáltatók által nyújtott zenei szolgáltatások bevételei jelentenék Az optimista szkenárió, ennél nagyobb igénybevétellel számol, s ez esetben több, mint 200 millió fontos ilyen jellegű bevétellel lehetne számolni 2013-ig.
A kutatás a zenei szolgáltatások ügyfél lemorzsolódás csökkentő szerepét is számszerűen kimutatta. Eszerint egy 3.5 milliós, becsült ügyfélkörrel rendelkező internetszolgáltató esetében ha a zenei szolgáltatás 10%-al csökkenti az ügyféllemorzsolódást, az éves szinten mintegy 20 millió fontos bevételnövelést eredményez ez által.
Adrian Drury a riport készítője szerint a kutatás eredménye egyértelműen azt jelzi, hogy az internetszolgáltatók a már meglevő ügyfélkörükre építve egy teljesen újfajta területet hódíthatnak meg a digitális zeneterjesztésben. Egy olyan területet, amelyre a hagyományos szolgáltatók, mint pl. az Apple nem tudnak majd még jó ideig betörni. Mindemellett pedig az egyre élesedő internetszolgáltatói versenyben a zene