Hogyan menekült meg a Pandora?

2010. április 27. - Pléh Dániel
Tavaly több alkalommal is írunk a Pandora egyre nehezedő helyzetéről, s arról, hogy a last.Fm-el együtt indult és méltán hírnevet szerzett online rádió a bezárás küszöbére került. Tim Westergreen, a Pandora kiötlője és atyja sok tekintetben különbözik a maguknak való, személyes háborút vívó társaitól. Bízott benne, hogy a cég problémáinak kiteregetésével, legnagyobb bázisát, a Pandora, mint szolgáltatás kedvelőit szólította meg, s az elmúlt egy év alapján azt kell mondjuk ókor  és hatékonyan tette mindezt.  
Persze mindez nem lett volna elegendő a trend megfordításához és a vezető online rádió szerepének bebiztosításához, valamint a nagy vetélytárs, a CBS markaiban vergődő last.Fm állva hagyásához. Ehhez három, stratégiailag fontos és tökéletesen elsülő lépésre volt szüksége a rádiónak:
 
Lépés 1: A pénzügyi helyzet konszolidálása 35 millió dollár újabb kockázati tőke bevonásával
 Lépés 2: Az iPhone alkalmazás, melynek segítségével az egész online rádiózást egy mozdulattal mobillá tették
 Lépés 3: Hosszas küzdelem után, üzletileg elfogadható megállapodás a jogvédőkkel.
 
Ezek a lépések persze hosszú távon még nem tudják, tudnék bebiztosítani a helyét a rádióadónak. Az már ellenben sokkal inkább, ahogy fokozatosan elkezdték kinyitni a Pandora kapuit a közösségi háló felé. Ez az a folyamat, amit az Apple és az iTunes még csak 2010-ben kezdett el, miközben a Pandora már gyakorlatilag kész megoldással jelentkezik a piacon. Az alkalmazás legfrissebb verziójában a standard, kezelőgombok mellett már megtalálható a facebook valamint a twitter ikonja is, melyek segítségével az adott rádióadóban végzett aktivitás (pl. dal kedvencek közé helyezése) meg tud jelenni akár a twitteren, akár a facebook aktivitásfolyamában.
 
Egy már régóta létező, de eleddig meglehetősen eldugott funkció felélesztésére is sor került.  Ez a funkció pedig az minden közösségi oldalon népszerű ajándékozási funkció. A Pandora felhasználóinak lehetősége lesz egy adott előadó vagy adott dal alapú rádiót létrehozni (maximum 5 elemet lesz majd mód elhelyezni benne), lehetőség lesz a rádióhoz skint választani és az így létrehozott rádiót e-mailben elküldeni az ismerősök részére. A címzettek pedig a linkre kattintva egy szponzori elemeket is tartalmazó ajándékrádió oldalra jutnak majd és onnan kezdhetik el hallgatni a számukra összeállított rádiót.
 
Mindezeknek a tejesen újszerű, az online rádiózást még interaktívabbá tevő megoldásoknak (is) köszönhetően 2010a Pandora számára komoly növekedési potenciállal kecsegtet. A 2009-es, alapvetően a túlélésről szóló év után 2010-ben a cég megduplázhatja értékesítési bevételeit, melyek így majd megközelítik a 100 millió dollárt.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr51362834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.