Az MTV a leglátogatottabb zenei site

2010. szeptember 12. - Pléh Dániel

Az MTV név mindenki számára ismert. Az MTV egyszer már csinált zenei forradalmat, a 80-as évek elején, a zenei videóklipek megjelenítésével.  A forradalom meglehetősen sokéig, több, mint 20 évig zajlott, s emelte az egekbe a közben Viacom csoporttá növekvő céget.

 
Ahogy a mondás tartja, video klip megölte a rádiót, az internet pedig a videoklipeket. Úgy tűnik azonban, hogy ez csak részben igaz. A videóklip, mint formátum a mai nap él és virul, csak a terjesztési módjai alakultak át gyökeresen.
 
Az MTV és tulajdonosa a Viacom hosszú éveken át a lehető legrosszabb módon, perek révén próbálta megakadályozni az új platform, a web előretörését. Teljesen sikertelenül. S a sok per mellett a lényegről elfeledkezve nézték, ahogy az anno volt zászlóshajó, az MTV televíziós csatorna fokozatosan a mélybe hullik. Ennek a folyamatnak a részeként kezdtek el eltűnni a zenei tartalmak a TV csatornából, s vették át a helyüket a különböző valóság-show jellegű műsorok.
 
Érdemi fordulatot mindössze a közelmúltban láthatunk, amikor is az MTV felismerve- bár a ellek mélyén el nem fogadva-  jelentős hangsúlyt helyezett az új média irányokra,belevetve magát a webes zenei portálok küzdelmébe. Ennek a küzdelemnek pedig mégha nem akarták volna, akkor is szerves része a zene videóklip tartalom.
 
A zenei vidótartalom terén a Youtube volt a vezető (mint az egész webes videótartalom tekintetében is) , s a zene videók számára dedikált szolgáltatás a Vevo az MTV saját zenei oldalának elindításával, valamint as MySpace Music megjelenésével fel is állt az a hármas, amely az elmúlt évben meghatározta a zenei tartalomipart.
 
(Zárójelben érdemes megjegyezni, hogy a zenei tartalomfogyasztás drámai változását tökéletesen tükrözi ez a hármas, hiszen a klasszikus, szerkesztett tartalmakon nyugvó oldalak, mint például a Yahoo Music , vagy az AOL Music  zenei oldalai gyakorlatilag már nem töltenek be jelentős szerepet a zenei tartalom fogyasztásban.)
 
A Comscore legfrissebb, augusztusi jelentése alapján története során először ezt a listát nem a Youtube vagy éppen a Vevo vezeti, hanem  az MTV web-oldala! Utóbbi augusztus hónapban 53, a Vevo/Yotube zenei oldala 49, míg a harmadik helyezett MySpace Music mindössze 26 millió egyedi látogatót regisztrált.
 
A különbség persze minimális, s ha reálisan akarjuk értékelni, érdemes figyelembe venni, hogy a Vevo esetében tisztán csak a videótartalmakról beszélünk, míg az MTV esetében a videó és a kapcsolód szerkesztett tartalmakról, együttvéve. A Vevo, korábban elkezdett, szerkesztett tartalom irányába tett elmozdulásai alapján hosszú és kemény harc várható a két portél között
 
De ami talán még ennél is egyértelműbb és fontosabb: a klasszikus, 1.0-nak nevezhető, szövegen alapú zenei oldalak ideje egyértelműen lejárt, a jövő pedig az interaktív közösségi és videó tartalmakat ötvöző portáloké! Aki érdemben szeretne beleszólni a Vevo és az MTV küzdelmébe, annak ezen a palettán kell maradandót nyújtania…

 

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr852289635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.