Gyakorlatilag hivatalos: indul a Spotify Amerikában is

2011. július 13. - Pléh Dániel


A Spotify óceánon túli terjeszkedési terveiről, lehetőségeiről idestova két éve kezdtünk el ezen blog oldalain foglalkozni. Azóta rengeteg minden történt, a svéd szolgáltató megjárta a hadak útját, volt időszak, amikor közel került a felvásárláshoz is, de úgy tűnik hosszas és megfeszített, kompromisszumoktól sem mentes út végén valóban elérkezett az indulás a tengerentúlon is. (bár egyelőre a negyedik, még hiányzó kiadói szerződés, a Warnerrel való szerződés megkötéséről továbbra sincsen hír)

 
Ezúttal azonban már kézzel fogható jelei is vannak mindennek, nem csupán találgatások, pletykák és meg nem erősített információk. Egyrészt a cég elindította az amerikai zene rajongók számára, az ottani indulásról szóló oldalt, melyen egyelőre még dátum illetve nagyon konkrét információk nincsenek és angol domainen található, de él és elérhető.
 
 
Sokkal izgalmasabbak ellenben azok a prezentációs morzsák, melyeket az All things Digital blog szerzett meg. A slideok alapján kijelenthető, hogy az indulást övező hype kialakításában a svéd cég rendkívül nagy szerepet szán majd a PR-nek. 4 főállású ember dolgozik már most is folyamatosan együtt az amerikai PR feladatokat végző cég embereivel. Mindezen felül Daniel Ek és csapata igenis szeretne előnyt kovácsolni abból a tényből, hogy idestova 2 éve folyamatosan az amerikai indulásról cikkeznek a fontosabb digitális blogok és sajtótermékek.
 
Mindezek fontos és a sikert jelentősen befolyásoló tényezők, azonban nem tévedünk nagyot, hogy ami a sikert meghozhatja, az a Facebook integráció!A jelek egyelőre nem utalnak arra, hogy a korábban kiszivárgott információknak megfelelő szinten lenne a Facebook-ba ágyazva a szolgáltatás, inkább alkalmazásként jelenne meg a Facebook.
 
A hirdetői oldalon ugyanakkor a svéd cég erőteljesen kíván támaszkodni API-jára, melynek segítségével a különböző brandeknek megfelelő, web-oldalakba is illeszthető zenelejátszók hozhatóak majd létre.
 
A tervek felettébb ambiciózusak: Az induláshoz számított 1 éven belül 50 millió felhasználó a kitűzött cél, mindez úgy, hogy az indulás amolyan soft launch lesz, azaz nem azonnal indul majd be a PR és kommunikációs gépezet.  
 
Mindenesetre mi szurkolunk nekik. Nagy szó és nagy eredmény lenne, hogy egy európai zenei szolgáltató meg tudná hódítani a sokszereplős, bonyolult és igazi nagy vadakat sem nélkülőző amerikai piacon a lábát.
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr823058772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.