Szárnyalásnak indult a Pandora

2012. január 17. - Pléh Dániel

 

Az elmúlt egy másfél hónap a Spotify-ról szólt, teljesen jogosan. A svéd zenei startup az ősszel hihetetlen mértékben megerősödött, a Facebook megállapodásnak, valamint intenzív fejlesztéseinek köszönhetően.
 
Sokan azt sem tartották kizárnak, hogy a hagyományos Las Vegasi szuperkonferencián, a CES-en újabb meglepetésekkel sokkolja majd a piacot Daniel Ek, de ez nem történt meg. Ellenben a svéd cég nagy vetélytársa, a tőzsdén egyelőre felemásan szereplő Pandora jó időzítéssel, fontos és pozitív hírekkel örvendeztette meg a befektetőket és a show résztvevőit.
 
A cég hétfői befektetői jelentésben 125 millió regisztrált felhasználó elérését jelentette be, az egy felhasználóra jutó rádióhallgatási idő pedig drasztikusan, havi 18 órára nőtt. A rádió népszerűsége töretlenül növekszik, ezt nem csupán a 125 millió regisztrált, a Triton Digital egyik legfrissebb felmérése szerint a teljes internes on demand rádió piacon 68%-os a Tim Westergreen által fémjelezett cég részesedése.
 
 
Ugyancsak a CES-ek egy időben jelentette be a kaliforniai cég, hogy több autógyártóval- Acura, Kia- kezd szorosabb együttműködést, annak érdekében, hogy az internetes rádiók az autókban is megmutathassák, mit is tudnak.
 
A hírre érthető módon pozitívan reagált a cég részvényeinek árfolyama, hétfőn nyolc, kedden pedig további 13 százalékkal emelkedtek az árfolyamok. A CES tétje a Pandora számára ugyanakkor nem is igazán a számokban mérhető. A cég legfontosabb célja, hogy a befektetőkkel minél jobban megismertesse üzleti modelljét. Ez lehet ugyanis a kulcs a cég tőzsdei szinten való stabilizálódásához is. A befektetők jelenleg ugyanis nincsenek tisztában, nem értik a Pandora pontos üzleti modelljét. Nem látnak többet, mint irdatlan magas költségeket. Ezt látva pedig azonnal meghozzák magukban a döntés. Hiába a szép növekedés és növekedési kilátások, a túlzott költségterheltség okán a Pandora nem egy értékes vállalat. A befektetőket arról kell meggyőznie a Pandora top menedzsmentjének, hogy a Pandora az okostelefonok valamint az asutókban való megjelenés révén valóban olyan ütemben lesz képes növekedni, hogy kinövi a valóban magas tartalomköltségeket. Mésrlésztről pedig a befektetőket arról is meg kell győzniük,hogy azok a trendek, amelyek alapján   lemezkiadókat az egyik leggyengébb befektetésnek tartják, azok a trendek a zenei startupok esetében pontosan fordítottan érvényesek.
 
S persze mindezen felül a Pandora számára ott van figyelnivalónak a Spotify. Ugyan a kaliforniai cég nem látja egy az egyben vetélytársnak a Spotify-t – ami tisztán funkcionális értelemben nézve igaz is-  a zene kedvelők, azaz a potenciális piac, illetve a hirdetők számára azonban két vetélytársról beszélünk. Két olyan vetélytársról, melyek küzdelme dominálja majd a 2012-es évet.
 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr283535623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.