Forradalmian új felületet kapott az Rdio

2012. május 04. - Pléh Dániel

 

Ugyan a hírek túlnyomó többsége a Spotify-ról és a Pandora-ról szól, balgaság lenne elfeledkeznünk arról, hogy  az univerzumban még ott van a MOG amely ugyan jelenleg a hírek szerint pont eladásra vár) illetve az a Rdio, melynek a tervező gárdája legalább olyan impresszív, mint a Spotify-é. Ne feledkezzünk meg arról sem ,hogy ez a négy cég, a Deezer-el kiegészülve része a Facebook zenei platformnak, ami pedig tudjuk, milyen támogatást képes adni egy-egy ügyes szereplőnek.
 
Jó részt pont a Facebook-nak köszönhetően ugyanakkor a szolgáltatók elképesztő volumenű fejlesztésekbe kezdtek.  A Facebook és a 850 millió felhasználója minden üzleti tervet feljebb ránt, azonnal könnyebb az új fejlesztésekre befektetőket találni, de persze egyben ezzel egy újabb, intenzívebb versenyhelyzetet is indukált a szolgáltatók között. Ennek jeleit látni a Spotify-on, a MOG-n is, és persze cikkünk alanyán, az RDio-n is!
 

Mi is az RDio?

Az RDio egy a Kazaa és a Skype alapítói által 2010-ben létrehozott social music start-up. Koncepcióját tekintve az Rdio  webes és mobilos, korlátlan streamelési lehetőséget biztosít a szolgáltatásban elérhető zenei adatbázishoz. Mindezen felül nagyon erőteljes közösségi funkcionalitást kapott, így gyesek a zenei szolgáltatások Facebook-jának is nevezik. 

 
 
A Kazaa valamint a Skype alapítói által létrehozott cég, közel két évnyi, alapvetően a tartalomra való fókuszálás után elérkezettnek látta az időt, hogy funkcionálisan is az alapjairól gondolja újra szolgáltatását, Wildsor Miner, korábbi Apple dizájner vezetésével.
 
Az Rdio, valamilyen szinten szembe menve a többi streaming szolgáltatással, mindig is a közösségi elemeket helyezte az előtérbe. Az új Rdio egyik leglényegesebb funkciója az ún heavy rotation. Ez a gyakorlatban egy jobb oldalra helyezett menü, amelynek segítségével a kedvenc tartalmak, az ismerősök könnyen, gyakorlatilag egyetlen kattintással elérhetőek.
 
A Facebook megoldásához kísértetiesen hasonló megoldás révén magában az alkalmazásban látható lesz majd, hogy ismerőseink mit hallgatnak, nagyon ütős és eleddig serhol máshol nem felhasznált ötlet az, hogy komplett playlistek lesznek megoszthatóak akár egy emberrel is, egyszerű drag and drop segítségével. Ugyancsak a playlist funkcionalitáshoz kapcsolódik egy régóta kért funkció beteljesülése. Mostantól komplett albumok is beilleszthetőek lesznek playlistekben, nem kell dalonként belerakosgatni őket.
 
Nagyon nagy előrelépés lesz a megjelenítésben, hogy az új Rdio az ún adaptív megjelenítést alkalmazza, így a külnöböző képernyő méreteknek és felbontásoknak legjobban megfelelő mennyiségű tartalom jelenik majd meg a felhasználók képernyőjén.
 
 
Nehezen megjósolható, mire lesz elég a szép új design, a letisztult funkciók, hiszen a piaci részesedést alapvetően nem ez határozza meg, ez mind az iTunes, mind a Spotify esetében kiderült.  Ennek ellenére az Rdio magabiztosan tartja harmadik helyét a Spotify-Pandora duó mögött, s az új, teljesen Facebook-ra optimalizált funkcióknak köszönhetően hosszabb távon is megerősödhet.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr144316850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.