Újabb sikeres negyedév a Pandora-nál

2012. május 24. - Pléh Dániel

A Pandora-t több okból is kitüntetett figyelemmel kísérjük a Muzzak hasábjain. Egyrészt roppant mód kíváncsiak vagyunk rá, hogy a 2009-ben kezdődött csoda, ami a csőd széléről egy jól működő, később pedig tőzsdei cégként működő vállalkozássá változtatta a céget meddig tarthat, kitarthat-e valóban hosszú ideig. Másrészt pedig kiemelt figyelem kíséri, mint az eleddig egyetlen zenei startup-ot, amely a tőzsdei parketten is megméretteti magát.

 
Ez utóbbi jelenlétének velejárója, hogy negyedévente kiemelt figyelem övezi a céget a negyedéves gyorsjelentések és az ahhoz kapcsolódó hosszabb távú kilátások kapcsán. Az egyes negyedévek és azok befektetői értékelése persze sok mindentől függ. A befektetők lelkivilága pedig nehezen előrejelezhető és érthető: egy nyereséges negyedévet is a borús piaci kilátások és befektető hangulat miatt negatívan értékelni, amelyet  alig másfél hónappal követve fejlesztések lehetséges hírére a részvények szárnyalni kezdenek, amelyet  aztán egy a befektetői várakozásoktól elmaradó negyedév újból a mélybe rántott.
 
A negyedéves jelentések azért is fontos mérföldkövek a kaliforniai szolgáltató életében mert ezek során időről időre lehetőségük van üzleti modelljük és az on dermand rádiózásban rejlő előnyök, befektetők számára való kifejezésére, megmagyarázására is.
 
A legerősebb érvet persze a jó pénzügyi illetve használati adatok jelentik. Úgy tűnik ebből a szempontból ismét pozitívabb negyedévet tudhat maga mögött a hányatott sorsú szolgáltató! A bevételek 58%-al a tavalyi felett, 80.8 millió dollárt tettek ki, messze meghaladva a cég előzetes 72-75 millió dolláros előrejelzését. A terven felüli első negyedévnek köszönhetően az éves tervet is mintegy 10 millió dollárral, 420-427 millió dollár körül várja a kaliforniai cég.
 
Gyakorlatilag minden más mutatóban is remekelt a cég az első negyedévben. A hallgatottsági adatok, drámaian, 92% -al haladták meg a 2011-es adatokat, az aktív felhasználók száma pedig 53% -al, 51.9 millióra nőtt. (Mindez azt is jelenti, hogy a 150 milliós teljes regisztrált felhasználói bázis harmada aktívan is használja a szolgáltatást..)
 
 
A szép adatok persze nem oszlatták el a befektetők aggályait a cég hosszú távú kilátásaival kapcsolatban és ezzel John Kennedy és a társai is tisztában vannak. Ahhoz, hogy hosszú távon is sikeresek legyenek – pénzügyi értelemben is- a rádió hirdetési piacból kelle(ene) minél nagyobb szeltet kihasítaniuk. Jelenleg 6%-os a részesedésük, ami jelentősen elmarad attól, mint amit egy online médiumtól elvárhatnánk ( az online költések globálisan kb 30%-t teszik ki a teljes reklámtortának)
 
Mindehhez két lényeges irányban kell fejlődnie a szolgáltatásnak. Egyrészt mérhetőnek, összemérhetőnek kell lenni a földi sugárzású rádióadókkal. Ennek elérése érdekében nagy lépés előre a Triton Media-val kötött megállapodás, melynek értelmében a független auditáló cég auditálja a Pandora hallgatottsági adatait is.  Az első adatok alapján a 18-29 éves korosztályban a Pandora a leghallgatottabb rádió. Beleértve a földi sugárzású adókat is- az internetes rádió hallgatási időnek pedig 71%-a a Pandora-n zajlik.
 
A másik terület, ahol előre kel lépni John Kennedyéknek, az maga a sales tevékenység. Ugyan az ügyvezető szerint a sales csapat dinamikusan erősödik és egyre nagyobb hangsúlyt kívánnak helyezni a lokális értékesítési aktivitásokra.- Platformszinten is szükséges az erődödés, hiszen a Pandora hirdetési bevételeinek közel fele a mobil oldalról származik, arról a mobil oldalról, amelynek a hirdetési keretrendszere, az online rendszerekkel való kapcsolata és a pontos üzleti modell meglehetősen kidolgozatlan még.
 
A befektetők rövid távon pozitívan reagáltak a jó hírekre, de a masszív 16 % körüli emelkedés garantálta nyereséget gyorsan realizálták. A bizalom tehát még mindig meglehetősen alacsonya Pandora iránt. Ez a rossz hír. A jó viszont az, hogy a szolgáltatás népszerűsége továbbra is töretlen ütemben nő. Ez természetesen megkönnyíti majd az értékesítést is, de nem utolsó sorban egyre jobb tárgyalási pozíciókat biztosít majd a tartalmakkal kapcsolatban. Ami nem fog ártani , hiszen jelenleg a bevételek közel 70%-a a tartalomköltségekre fordítódik…

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr154544021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.