Amerikában a Samsung zenei szolgáltatása

2012. július 27. - Pléh Dániel

Arról itt, a muzzak oldalain is többször említést tettünk már, hogy az elkövetkezendő években a tartalom és a tartalom fogyasztására szolgáló eszközök konvergenciájára,összeolvadására lehet számítani, azaz rövidülni fog a tartalom előállítója és a fogyasztója köztit értéklánc. Optimális esetben amúgy ez az árak csökkenését vonná maga után, ez esetben azonban inkább arról van szó, hogy a kevesebb szereplő számára (talán) biztosítható lesz a nyereséges működés a tartalompiacon (is) Ennek a folyamatnak a része, hogy egyre több és több mobiltelefongyártó lép be a tartalompiacra, több-kevesebb sikerrel.

A MOG kapcsán a HTC terveiről már írtunk, illetve az Apple legnagyobb készülékgyártó riválisának, a Samsungnak a tartalmi terveiről is említést tettünk. A koreai telefongyártó óriás májusban indította le Music HUB néven, felhő alapú zenei szolgáltatását, a nagyobb zenei piacokon (Egyesült Királyság, Franciaország, Olaszország, Németország,Spanyolország), de az Egyesült Államokban nem. Ez utóbbi kitétel heteken belül a múlté lesz, erősítették meg a céghez közel álló források.

samsung_musichub.jpg

Mindez pedig azt jelenti, jelentheti, hogy újabb erősnek hitt szereplővel bővülhet majd az amúgy is meglehetősen túlzsúfolt tengerentúli digitális zenei piac. A szolgáltatásban majd mintegy 15 millió dal lesz elérhető, várhatóan 10 dollár alatti áron. Az európai piacokhoz hasonlóan a funkcionalitás egyszerre kínál majd felhő alapú tárhelyet, on demand rádiót és pay per track letöltést.

A koreai cég roppant tempóban jelent meg zenei szolgáltatásával, melynek fejlesztését a Palo Altoi központú és a Samsung által májusban felvásárolt Mspot végezte, a tartalmat pedig a 7Digital biztosítja.  A sietség sok tekintetben érthető, ugyanakkor egyáltalán nem biztos, hogy kifizetődő. Maguk a felhő alapú szolgáltatások egyelőre nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, így ezen a területen a sietség nem indokolt. A tengerentúli rádiós piac ellenben már most is telített és egy több éve a piacon levő szereplő, a Pandora által dominált, a kihívó pedig napjaink kedvenc zenei szolgáltatása a Spotify.  Apple, Google, Amazon, Pandora, Spotify. Ők tehát az elsődleges riválisai a Samsungnak és új szolgáltatásának. Azzal semmiképpen sem vádolhatóak a koreaiak, hogy ijedősek lennének…

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr894668420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.