Hamarosan Magyaroszágon a Spotify?

2012. október 17. - Pléh Dániel

Ugyan  a következő sorokban foglaltak nem mellőzik az optimizmust és a spekulációt sem, azt gondoljuk érdeklődésre tarthat számon mindaz,. Ami a Spotify körül elkezdődött, a nemzetközi terjeszkedést illetően.

A folyamatoknak feltétlenül köze van a Deezer  megerősödéséhez és ahhoz, hogy a francia cég a a Spotify-énál már eddig is jóval agresszívabb terjeszkedést folytatott. Daniel Ek és cége eddig végtelenül megfontolt  expanziós politikát folytatott, de a jelek szerint a Deezer lépéseire most már úgy érzik válaszolniuk kell.  

spotify-logo.jpg

A felgyorsított terjeszkedés első lépéseként a svéd cég 2013 elejétől Japánban szeretne megjelenni, amely egyben az alapja lehetne további ázsiai terjeszkedésének is. Azt sem szabad elfelejteni, hogy japán a világ öt nagy zenei piacénak az egyik, így alapvetően- mivel a másik négyben már elérhető a svéd cég szolgáltatás-a ezzel a lépéssel fejeződne be a legfontosabb zenei piacokra való belépési folyamat.

Mindemellett a svéd cég Európában is terjeszkedést tervez, első lépésként Olaszországban és Lengyelországban, a Spotify oldalain meghirdetett állások alapján. Mindkét piac aránylag „könnyű” piacnak számít, hiszen nincsen túl sok szereplő a piacon,- bár a Deezer minkét országban jelen van- azok is alapvetően pay per track szolgáltatók. A két piac mérete ugyanakkor eltérő- a lengyel digitális zenei piac az ország mérete ellenére csupán 4.3 millió eurós, míg az olasz közel 50 millió eurós. Hosszabb távon a két ország lesz várhatóan a regionális központja a kelet, illetve a dél-európai Spotify terjeszkedésnek.

Annak a regionális terjeszkedésnek, melyet két tényező is drasztikus mértékben gyorsít: az egyik a már említett Deezer terjeszkedés, amely a Spotify-t is a kisebb piacokra való belépésre kényszeríti, kényszerítheti, a másik pedig a telco cégekkel között bundle megállapodások.  

A svéd cég nemrég a német telekommunikációs céggel, a Deutsche Telekommal kötött stratégia megállapodást, melynek értelmében e hónaptól elérhető lesz egy speciális zenei csomag a DT kínálatában, 30 eurós havi áron, melynek részét képezi majd egy prémium Spotify elérés is.

A magyarországi piacra lépés mindhárom építőköve tehát gyakorlatilag már most adott. A svéd cég a legnagyobb magyar telco cég tulajdonosának stratégiai partnere, a Spotify elkezdte a kelet-európai terjeszkedését, a magyar streaming piac pedig a Deezer megjelenésével talán a felnőttkorba lépett, végre. Természetesen a három fontos építőkő megléte még nem garantálja  a Spotify magyar piacokon való megjelenését, de az kijelenthető, soha nem volt ilyen reális a Spotify érkezése…

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr284833678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.