A Pandora részesedése a legnagyobb a mobil hirdetési piacból

2012. október 24. - Pléh Dániel

Az emarketer egyik friss, a mobil hirdetési piacot vizsgáló elemzése meglepően érdekes eredményre jutott.  A teljes amerikai mobilhirdetési piac elképesztő ütemben növekszik, a 2011-es 12.4 milliárd dollár után 2012-ben  forgalma elérheti a 2.6 milliárd dollárt, 2014-re pedig a 6.6 milliárd dollárt.  

emarketer_mobilead_revenue.gif

A piacot 6 cég- a Google, a Twitter, a Facebook, a Pandora, az Apple valamint a Millennial Media- uralja. E hat cég 2011-ben a teljes piac 60%-t, idén több, mint 70%-t, 2014-ben pedig várhatóan közel 80%-t birtokolja majd.

emarketer_mobilead_netnet.gifJelenleg a teljes forgalmat tekintve piacvezető a Google, amely mobilhirdetési érbevétele idén elérheti az 1.4 milliárd dollárt, azaz a teljes piac 54.5%-át  uralják. A keresőóriást messze lemaradva követi a Pandora 226 millió dollárral, illetve a Twitter 129 millió dollárral. Ha a net-net- azaz a jutalékoktól megtisztított listát nézzük- akkor viszont már a Pandora a piacvezető, őket szorosan a Google követi, a harmadik helyen pedig  messze lemaradva a Twitter következik.

Az elkövetkezendő években a piac minden valószínűség szerint átalakul majd, legalább is mai a top piaci szereplőket illeti. A Facebook a jelenlegi mobilhirdetési bevételeit közel megtízszerezi majd a tervek szerint 2014-re, a Twitter pedig megháromszorozza majd ilyen jellegű bevételeit, miközben a Pandora és a Google csak kb kétszeresére tudja növelni jelenlegi bevételeit. Mindez nem veszélyezteti a Google piacvezető szerepét hosszú távon sem, azonban ha minden az előrejelzések szerint alakul, úgy a Pandora a jelenlegi második helyről 4-5 helyre csúszik majd vissza.

Önmagában az, hogy az on demand rádió, előreláthatólag 2014-ben is a TOP 5-ben lesz az amerikai mobil hirdetési piacon, abszolút jó hír,  hírekre oly érzékeny befektetők számára. Ami már inkább rossz az, az, hogy  a növekedés nem tűnik túlzottan drasztikusnak. Ami egyrészt jelenti azt, hogy a Pandora ámr most is nagyon jól mozog ezen a területen- ami így is van- másrészt pedig azt, hogy érdemi megújulás, ami tovább, még jobban felpörgetni a mobil hirdetési bevételeit nem várható.

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr454852310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.