Csökkenő zeneipari bevételek 2012-ben is

2012. október 24. - Pléh Dániel

A zeneipari matematika felettébb egyszerű egyenletet állított fel az elmúlt évek során: A  CD eladások csökkenését kellett, kellene a digitális bevételeknek ellensúlyozniuk. Ha a digitális eladásokat kibontjuk, akkor az egyenlet úgy néz ki, hogy a fizikai eladások csökkenését kellene a letöltések illetve a streaming szolgáltatásokból növekedési ütemének ellensúlyoznia.

2008 óta vizsgálva ezt a három területet, látható,hogy a streaming szolgáltatások növekedési üteme folyamatosan csökken 2008 óta, igaz még így is 40%-os növekedés várható 2012-ben. A digitális letöltések növekedési  üteme ennél jóval hektikusabban alakult, s a 2008-as 30% feletti növekedési ütemről napjainkra 10% körüli növekedésre lassult.

kiadoibevetelek_08_17.jpg

Mindez az idei, azaz a 2012-es évre vetítve azt jelenti, hogy a fizikai eladások okozta bevétel kiesés eléri az 1.9 milliárd dollárt, míg a digitális szolgáltatások- azaz a letöltések és a streaming szolgáltatások- növekedése  mintegy 1.3 milliárd dollár lest várhatóan, ami azt jelenti, hogy 2012-ben, globálisan továbbra is csökkenni fognak a zeneipari bevételek.

Az előrejelzések szerint 2015 lesz az első év, amikor a digitális bevételek meghaladják majd a fizikai eladásokból származó bevételeket.  

Az elkövetkezendő öt évben előreláthatólag a digitális zenei bevételek 15%-al nőnek majd és 2017-re elérhetik a 22-23 milliárd dollárt. A növekedés motorját a streaming  és a mobil szolgáltatások jelentik majd, igaz ez utóbbi a fejlettebb piacokon – Egyesült államok, Európa- már csökkenni fog, a gyakorlatilag eltűnő csengőhang bevételek miatt.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr684850931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.