Az Omnifone útja lenne a követendő út?

2012. november 08. - Pléh Dániel

A streaming szolgáltatások üzleti nehézségeiről többször írtunk itt a muzzak hasábjain is. A fő problémát az jelenti, hogy minél népszerűbbek, minél többet használtak ezek a szolgáltatások, annál nehezebb őket az üzletileg reális tartományban tartani.

Úgy tűnik mégis létezik olyan üzleti modell, struktúra, amelyben a nyereséges működés abszolút nem lehetetlen.  Az Omnifone esete legalább is ezt bizonyítja.

Röviden az Omnifone-ról

 Az Omnifone az egyik legpatinásabb, több, mint 10 éve a piacon működő digitális zenei médiavállalkozás. Fő profilját tekintve B2B white label megoldásszállító, azaz a zenei szolgáltatást indítani kívánó cégek számára nyújt különböző szintű megoldásokat, a katalógus biztosításától kezdve a komplett, a megrendelő nevére brandelt zenei szolgáltatásig.

 A cég az iTunes által dominált években  nem volt túlzottan sikeresnek mondható, de a streaming és a felhő alapú szolgáltatások, valamint a mobiloperátorok egyre gyakoribb tartalompiacon való megjelenésének köszönhetően az elmúlt években érezhetően nőtt a befolyása.

 A befolyás növekedésén felbuzdulva pedig tavaly novemberben a cég elindítota saját B2C zenei szolgáltatást, az egyelőre még kevéssé ismert Rara.com-ot!

A mind white-label megoldásszállítóként, mind B2C szolgáltatóként a piacon jelen levő szolgáltató 6.1 millió dollár, adózás előtti nyereségről számolt be, miközben bevételei majdnem megduplázódva elérték a 47 millió dollárt.

A bevételi oldalon jelentős részt tesznek ki a B2b együttműködések. Az Omnifone Music Unlimited platformja van a SONY Music szolgáltatása, a Blackberry BBM Music vagy éppen a Vodafone zenei szolgáltatása mögött.

omnifone_logo.jpg

A cég legújabb  és egyben leginnovatívabb fejlesztése, a tavaly decemberben elindított B2C szolgáltatása, a rara.com, amely egy klasszikus streaming szolgáltatás, 18 millió dalból álló zenei repertoárral. A szolgáltatásnak nincsen ingyenes része- ebben hasonlít a Deezer által sokáig képviselt elképzelésekhez- azonban három hónapig kedvezményes áron vehető igénybe, a csak online elérést biztosító előfizetési csomag pedig  a többi szolgáltatóhoz hasonlóan itt is kedvezményes áron rendelhető meg. Az ingyenes próbaidőszak hiánya marketing szempontból nagy hátrány, üzleti szempontból ugyanakkor segít megőrizni a költségek szinten tartását, hiszen nem kell tervezni az ingyenes felhasználók által meghallgatott dalok  költségeivel.

Természetesen jogos kérdés, hogy mi is a célja, realitása a rara.com-nak akkor, amikor a streaming szolgáltatók között gyakorlatilag megfoghatatlan ok a különbségek. Nagyjából ugyanakkora zenei adatbázissal, hasonló árazással és mégis csak a piacvezető 1-2 cég az, amely képe volt magának érdemi felhasználói tábort építeni.

A szolgáltatás igazi előnye a marketingben rejlik. Az Omnifone, kiemelkedően jó kapcsolatainak köszönhetően a Rara minden Windows 8 operációs rendszerrel felszerelt Lenovo laptopra telepítve lesz.

Természetesen az Omnifone sikere nem elsősorban a Rara sikerén múlik, sőt. A jelek szerint az Omnfione azért tud- gyakorlatilag egyedüliként- nyereséges lenni a streaming piacon, mert egyszerre van jelen, mint B2B és mint B2C szolgáltató a piacon.

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr324846991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.