Lehet-e sikeres az új MySpace?

2012. november 20. - Pléh Dániel

Ha igazak az információk, akkor jövő ezen a héten elindul az új-Myspace, egyelőre még nem publikus, hanem meghívott zenészek és hangadók számára megnyitott, fél-publikus  béta verziója.

Az időpont bejelentése kapcsán a projekt két vezetője Tim és Chris Vanderhook megerősítették, hogy a funkcionalitás valóban meg fog egyezni azzal, amit a vírusvideóban mutattak.  Nem céljuk, hogy a Facebook-al versenyezzenek, azonban a zenei közösségek terén mégis azt szeretnék, hogyha a MySpace visszaszerezné vezető szerepét.

A sajtótájékoztató apropóján többeknek lehetőségük volt mélyebben betekinteni az oldalba és egyhangú vélemény, hogy a megújult Myspace egy webdesign trendszetter oldal lesz, hosszú időre.  A minden oldal tetején elhelyezett player segítségével a zenehallgatás a portál böngészése közben is könnyen vezérelhető elnavigálás nélkül. A design végtelenül letisztult, ugyanakkor izgalmas, a képeket, mozgó elemeket nagyon jól használja. 

Myspace_Discover_Events.jpg

A kérdés azonban adja magát: elég lehet-e a gyönyörű design, a logikus és átgondolt navigáció a sikerhez, akkor, amikor alapjaiban véve a Myspace a zenekedvelők számára nem sok újat fog adni, a már most is elérhető szolgáltatásokhoz (Vevo, Pandora, Spotify) képest, hacsak azt nem, hogy mindez egy helyen, egy szolgáltatáson belül, egy regisztrációval lesz elérhető. Persze ez egyben akár ez előnye is lehet, hogy egy helyen lehet videók tízezreit megnézni, online rádiót hallgatni, illetve élvezni a streaming szolgáltatások adta előnyöket.

Első hallásra ez soknak , túlzottan diverzikáltnak tűnik. Ahhoz, hogy a Myspace sikeres legyen sikerülhessen, a brandnek kellene olyan erősnek lennie, hogy elhitesse a zenekedvelőkkel, hogy valóban minden amire zenei téren szükségük lehet, ott várja őket a Myspace.com cím alatt. A valóság ezzel szemben az, hogy  Myspace márkához ezzel szemben rengeteg kudarc kapcsolódik, így ha valami  a siker ellen dolgozik majd, az pont a márkanév lesz…

Ettől függetlenül elképzelhető, hogy sikeres lesz a Justin Timberlake-t is a csapatban tudó szolgáltatás, hiszen a másik fő célcsoportot a zenészek, előadók jelentik. Számukra Timberlake, a megújult  szolgáltatás által nyújtott valóban egyedi eszközök ( pl. a személyre szabott analitika) valamint az a tény, hogy igazán senki nem tudta betölteni a MySpace helyén keletkezett űrt elég lehet ahhoz, hogy előadók nagy számban visszapártoljanak a szolgáltatáshoz. Ez pedig  gyakorlatilag előbb vagy utóbb az eredetivel összemérhető népszerűséghez vezetne!

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr514910898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.