Jövőre elérhetik az 1 milliárd dollárt a Spotify bevételei

2012. december 10. - Pléh Dániel

A Spotify  múlt heti  médiaeseményén az új, közösségi elemekkel dúsított alkalmazás bemutatásán, valamint a Metallica katalógus bekerülésén felül hosszú idő után ismét megosztotta hivatalos, az amerikai piacokra vonatkozó használati  adatait is.

A Daniel Ek vezérigazgató által említett legfontosabb számadatok a következők:

  • A prémium- azaz a fizető- felhasználók száma elérte az 5 milliót
  • A teljes tengerentúli felhasználószám eléri a 20 milliót
  • Több, mint 1 milliárd  létrehozott playlist
  • 1 millió új regisztrált az elmúlt 3 hónapban

Ezzel a Spotify lett a tengerentúlon  a piacvezető stremaing szolgáltató, megelőzve az eddigi piacvezetőt, a Rhapsody-t, kevesebb mint másfél év alatt.A Spotify növekedése tehát továbbra is dinamikus és az is látható, a modell valóban működik, azaz az ingyenes verzió használói igenis átváltanak a prémium verziók egyikére.

spotify_users_2012.jpgForrás:Paidcontent.org

A streaming szolgáltatások és különösen a Spotify üzleti modelljének kérdéses működésére való tekintettel, adja magát a kérdés, mire lehet elég ez a növekedés 2013-ra?

A kiszivárgott idei bevételi adatok alapján a Spotify árbevétele elérheti az 500 millió dollárt. Ha a svéd cég az elkövetkezendő időszakban és képes lesz tartani a napi mintegy 45 ezer új regisztrálttal való növekedést és nem ront lényegesen  az ezen felhasználók fizetős felhasználóvá való konverzióján (ami jelenleg  27%, azaz nagyon nagyon jó) úgy  negyedévenként 4.5-4.8 millió új felhasználóval bővülhet majd a felhasználói kör, ami 2013 közepére azt eredményezheti, hogy a Spotify 36 millió felhasználóval és közel 8 millió prémium felhasználóval rendelkezik majd.   

8 millió fizető felhasználó esetében pedig abszolút nem elképzelhetetlen, hogy a hirdetési bevételeket is  számba véve  (amik jövőre elérhetik a 150-200 millió dollárt) a svéd cég árbevétele elérheti majd a bűvös 1 milliárd dolláros álomhatárt!

Mindez azon felül, hogy ez a számadat végtelenül jól kommunikálható, más, sokkal fontosabb üzleti jelentősége is lesz, amennyiben megvalósul. A Spotify jelenleg árbevételének mintegy 70-90%-át fizeti ki jogdíjként a tartalomtulajdonosok számára. 1 milliárd dolláros éves árbevétel esetén ez 700-800 millió dolláros jogdíjkifizetést jelent. Ekkora összeg mellett pedig óhatatlanul elkezd majd nőni a svéd cég tárgyalási ereje a kiadókkal folytatott tárgyalások során, ami szerencsés esetben alacsonyabb jogdíjakban, és jobb ,fenntarthatóbb üzleti modellben csúcsosodhat ki. Valószínűleg valami hasonlót kérhetett Daniel Ek Spotify vezért karácsonyra…

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr304952945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.