Világszerte agresszív piacszerzésbe kezd a Deezer!

2012. december 20. - Pléh Dániel

A streaming piacról eddig se nagyon lehetett azt mondani, hogy ne növekedne, ne válna egyre izgalmasabbá és mozgalmasabbá, annak ellenére, hogy az üzleti modell legoptimistábban fogalmazva is egyelőre még nehezen működőképes.  A felhasználók ugyanakkor egyre inkább kezdik megkedvelni, elfogadni ezt a zenefogyasztási formát, ami talán még a működőképes üzleti modellnél is fontosabb!

Nem véletlen tehát, hogy a piaci szereplők elképesztően aktívak, hiszen egyértelmű, hogy a jelenleginél hosszú távon jóval kevesebb szereplő tud majd jelen lenni a piacon. A  terjeszkedésnek persze korlátolt szabnak a pénzügyi lehetőségek, így tehát az sem véletlen, hogy a két legnagyobb piaci szereplő, a Spotify valamint a Deezer is az elmúlt hónapokban többek között az újabb sikeresen lezajlott befektetői körök kapcsán került a szaklapok, blogok címlapjaira.

deezer_white.jpg

Befektetői szempontból jelen pillanatban az előny egyértelműen az amúgy második piaci szereplő Deezernél van, hiszen az Accent Technologies 130 millió dolláros befektetése a konkrét pénzösszegnél is többet jelent, ez egyértelmű. A befektetés pillanatában egyre intenzívebb Spotify-Deezer vetélkedést jósoltunk, és ez, bár csak 2 nap telt el azóta, már most beigazolódni látszik.

A két cég gyökeresen más pályát fut be. Hiszen míg a Spotify  elsősorban  az alkalmazás megújításán és még inkább közösségivé tételén fáradozik ,addig a Deezer egyértelműen piacszerzésre törekszik.

Ez utóbbi egyik eszköze lehet az, amit a francia cég tegnap jelentett be és amely szerint a világ  150 országában teszi részlegesen ingyenessé szolgáltatását. A részleges szolgáltatás keretében havi 2 órát lehet majd ingyenesen, de reklámokkal megszakítva élvezni a Deezer szolgáltatásait. A nagyobb piacokon, mint például az angol vagy a német- még ennél is kedvezőbb ajánlattal rukkolt elő a francia cég: a szolgáltatás PC illetve mobil verziója egy éven keresztül teljesen ingyenes lesz, korlátok nélkül, s csupán az egy év letelte után lép életbe a havi 2 órás limittel járó ingyenes verzió!

 Mindez nagyon jelentős lépés a francia cég részéről, különösen a nagyobb zenei piacokon az egy éves ingyenes használattal komolyan belemarhatnak a Spotify piaci részesedésébe! És persze mindez  egyben közelítés a Spotify  láthatóan jól működő három szintű  modellje felé. A svéd cég a freemium felhasználóinak közel 20%-át képes prémium, azaz fizetős felhasználóvá konvertálni. Amennyiben ezt  Axel Dauchez és csapata is  képes lesz hozni, úgy a Deezer jelenlegi mintegy 3 milliós  prémium ügyféltábora jelentősen is megnőhet 2013-ban! 

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr834974564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.