Spotify-Orange megállapodás köttetett

2013. január 31. - Pléh Dániel

A Spotify és a Deezer stratégiája két, alapvető ponton különbözik,még hogyha alapjaiban véve ugyanolyan funkcionalitású szolgáltatásról is beszélünk.

Az egyik a piacok, ahová beléptek, belépnek és belépni terveznek a szolgáltatások.  Míg a svéd cég Európán kívül leginkább az Egyesült Államokra illetve Japánra , azaz nagy méretű zenei piacokra koncentrál –ez skandináviát leszámítva Európára is igaz, ahol Angliában, Németországban van jelen elsősorba  a Spotify- addig francia vetélytársa a piaci mérettől függetlenül kezdett elképesztő és sokszor üzletileg nehezen indokolható globális terjeszkedésbe.

A másik az üzleti modell. A svéd szolgáltató töretlenül hisz a három szintű modelljében, melynek legalsó szintjén az ingyenes de korlátozott használat, középső szintjén a teljes körű, de PC-re korlátozott használat, legfelső szintjén pedig a minden platformon használható szolgáltatás áll.

Ezzel szemben a francia szolgáltató alapvetően a telekommunikációs cégekkel való együttműködésben hitt,hisz. Európában a terjeszkedési ütemet alapvetően az határozta meg, hogy mely országokban sikerült  egy telekommunikációs szolgáltatóval ( hazánkban a Telenorral) stratégiai megállapodást kötni.  Mindez igaz. annak ellenére, hogy a legutóbbi  bejelentése során 1 havi /1 éves ingyenes használati lehetőséget ajánlott  fel szinte minden országban, ahol elérhető.

Spotify-Premium-on-Orange.jpg

Pontosan ezért egyre érdekesebb az a kibontakozó trend, melyet a svéd szolgáltató Európában követ, s amely ugyancsak  a telekommunikációs szolgáltatókra koncentrál. Ennek a stratégiának olt része a Deutsche Telekommal között megállapodás és ennek a része a napokban  az ugyancsak francia gyökerű Orange-al megkötött megállapodás.  A megállapodás értelmében  s francia cég által Svájcban  27 éven aluliak számára kínált Orange Youth csomagnak részét képezi  a Spotify prémium előfizetés is (a korlátlan SMS küldés és telefonhívás mellett. Mindezen felül, az Orange vállalta a svéd zenei szolgáltatás továbbértékesítését is, a,mi nem jelent mást, minthogy bárki megvásárolhat Spotify előfizetést 13.9 dollár ( ~ 10 euró) ellenében.

A megállapodás pontos részleteit egyik fél sem közölte, így azt sem tudni, mekkora engedményt tett a svéd cég annak érdekében, hogy az Orange Youth csomag ára a prémium funkciókkal együtt se haladja meg a 20 eurót!

A megállapodás mindkét fél számára fontos lehet. A Spotify –amely 2011 Decemberében indult el a Milka csokoládé hazájában- fontos lépés lehet a sikeres svájci működéshez az együttműködés, még akár azon az áron is, hogy az Orange előfizetők olcsóbban érhetik el a szolgáltatást. Az Orange számára pedig egy független tartalomszolgáltató integrálása a fiatalok számára szóló ajánlatukba kulcsfontosságú lehet abban, hogy hosszútávon magukhoz kössék az érétkes, fiatal telefontulajdonosokat.

A várhatóan gyümölcsöző együttműködés ellenére nem várható változás a Spotify ez irányú stratégiájában, márcsak azért sem, mert az Orange a Deezer résztulajdonosa, Svájcban is az tette mindezt lehetővé, hogy ott az Orange márkanév a Matterhorn Mobile S.A., által licence alatt üzemeltetett.

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr285042079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.