Száguldó Spotify

2013. március 18. - Pléh Dániel

A tengerentúlon a héten zajlott illetve zajlik a SXSW, a tengerentúli zenei élet egyik legjelentősebb, ha nem a legjelentősebb eseménye, amely az utóbbi években több, fontos digitális zenei bejelentésnek adott helyet. Nem véletlen tehát, hogy az amerikai piacra alig másfél éve belépő, ott igen aktív svéd streaming szolgáltató, a Spotify több fontos bejelentést is a konferencia idejére időzített, sőt egyedi installációval, a Spotify házzal van jelen az eseményen.

A svéd cég, egy percig se higgyük, hogy a kiadókkal folytatandó nagyon kemény tárgyalások állásától függetlenül tette mindezt és osztotta meg egészen elképesztően pozitív adatokat a működéséről.

A Daniel Ek vezérigazgató által a konferencián  tartott beszéd részeként bejelentette, hogy a svéd szolgáltatónak immáron több, mit 26 millió használó és több,mit 6 millió fizető felhasználója van! Mindez nem kevesebbet jelent, minthogy tavaly december óta –azaz kicsit több, mint egy hónap alatt – közelv 1 millió fizetőt felhasználóval tudtak növekedni, miközben a teljes felhasználó számot 4 millió fővel, azaz 1 hónap alatt gyakorlatilag 20%-al tudták növelni.

spotify_premium.jpg

Ha vetünk egy pillantást a fenti,a svéd szolgáltató fizető felhasználó számára egyértelműen egyre gyorsuló növekedést látunk, azaz a Spotify és a streaming szolgáltatások ismertsége, kedveltsége, elfogadottsága bizony egyre növekszik, ezt most már egyre több és több adat támasztja alá.

A növekedési ütem valóban rendkívül bíztató, és ezen feltételezhetőleg a két újabb nagy potenciállal rendelkező zenei piacon - a latin-amerikai és a japán- való megjelenés még inkább javítani fog.

 Mindettől függetlenül nem szabad azonban kélt tényt elfelejteni és figyelmen kívül hagyni! Az egyik, hogy az egyre meredekebben növekvő felhasználó szám,  ezen belül a fizető felhasználók arányának növekedése ellenére a Spotify működése során, a magas tartalomköltségek miatt mindig veszteséges volt és valószínűleg ez még idén sem lesz másképpen, azaz hosszú távon fenntartható, életképes üzleti modellről bajosan beszélhetünk. Másrészt az előfizetőszám emelkedés és az ezzel járó bevételnövekedés ellenére a világ  digitális zenepiacát továbbra ia az egyedi letöltések, leegyszerűsítve az iTunes uralja. Még legalább egy, de inkább két ilyen intenzív növekedésű évre lenne szükség ahhoz, hogy a kétféle szolgáltatástípus bevételei összevethetőek legyenek! Ha életben maradnak a szolgáltatások, azt gondoljuk, ez meglesz, de az, hogy életben maradnak-e, már sokkal rázósabb kérdés, mint amennyire azt gondoljuk..

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr15131425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.