Mindenki zenei szolgáltatást indít, de miért?

2013. május 23. - Pléh Dániel

Alig 8 hónappal ezelőtt arról írtunk itt a Muzzak oldalain, hogy a digitális zene, a digitális zenei szolgáltatások a befektetők számára  fehér foltot jelentenek, hiszen nagyon kevés az olyan üzleti modell, amely megtérüléssel kecsegtetne, sőt inkább a veszteséges üzleti modellek vannak többségben…

Ehhez képest 2012 ősze és 2013 első negyedéve szinte semmi másról nem szólt, szól, minthogy  hatalmas médiacégek  jelentek meg vagy terveznek megjelenni új zenei szolgáltatásokkal vagy már létező szolgáltatások bővítésével.

stores_cloud.jpg

Mi változott meg azóta? Alapvetően semmi, Az üzleti modellek ugyanazok, azonban a digitális zeneipar mintha áttört volna egy  nagyon fontos népszerűségi gátat. Úgy tűnik, hogy  üzleti modelljük  törékenysége ellenére a streaming szolgáltatások  népszerűsége, ismertsége nagyon komoly ütemben növekszik és nagyon jó hatásfokkal  képes a legális szolgáltatások irányába terelni a zenekedvelőket.

A streaming szolgáltatások robbanásszerű növekedése mellett ugyanakkor az Apple által dominált egyedi letöltések továbbra is- ha egyre gyengülő ütemben is- de növekszenek  és volumenben még mindig sokkal a streaming szolgáltatások felett járnak.

A digitális zene harmadik feltörekvő területe pedig a rádiózást érinti, alakítja át. Az olyan, interaktív rádióadók, mind a Pandora ugyanis a hagyományos rádióadókhoz képest magasabb élményt biztosítanak  ind a funkcionalitás, mind a mindenhol való zenehallgatás tekintetében. Így abszolút nem meglepő, hogy a hagyományos rádióadók felől tömegesen pártolnak át, különösen a fiatalok az online rádiók felé.

Ebben a három területben tehát nem új befektetők, hanem hosszú évek óta a piacon sikeresen tevékenykedő médiacégek látnak fantáziát. Nem elsősorban  a fenntartható üzleti modelljük, hanem sokkal inkább az általuk vonzott milliók miatt. A zene és a zenei szolgáltatások napjainkban ugyanis a legfontosabb eszközévé váltak

Mindez pedig a digitális zene előretörését vetíti elő. Az a  terület ugyanis az, amelynek segítségével a legkönnyebben lehet új elfőzetőket, új felhasználókat bevonni a nagy médiacégek egyre gyarapodó számú tartalom ökoszisztémáiba. Jelenleg, az Amazon, a Google, a Microsoft vagy éppen az Apple számára az új ügyfelek bevonása a fő cél, az ár, a pénzügyi mutatók másodlagosak, ellentétben a sokkal kisebb cégek, mint például a Spotify vagy éppen a tőzsdén is jelen levő Pandora számára. 

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr815230412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.