Mit jelenthet a vetélytársak számára az iTunes Radio indulása?

2013. június 24. - Pléh Dániel

Azzal, hogy múlt héten az Apple (végre) bejelentette az iRadio iTunes Radio indulását egészen biztosan felforgatja a digitális zenei piacot (újra). Az ugyanakkor még kérdőjel, hogy kiknek, mely szolgáltatóknak és miért van félnivalójuk, a egyáltalán..?

A legtöbben érthető okokból a Pandora-ra voksolnak és az amúgy is ingatag üzleti modellel és veszteségesen működő online rádió gyors halálát jósolják. A jövőt megjósolni persze nehéz, de minden valószínűség szerint tévednek!

A Pandora ugyanis jelenleg az abszolút piacvezető azon a piacon, ahová az Apple belép. Havi szinten mintegy 70 millió lojális, a szolgáltatást ismerő és kedvelő felhasználója van, akik minden valószínűség szerint az Apple szolgáltatásért sem hagynák, hagyják majd el kedvenc online rádiójukat!

Az iOS7-be integrált, azaz gyakorlatilag minden Apple eszközön megjelenő és elérhető iTunes Radio mindenképpen rá fogja iránytani a figyelmet az online rádiózásra! Apple készülék használók milliói  fogják kipróbálni az online rádiózás élményét és fognak rájönni

iradio.jpg

arra hogy a hagyományos rádiózás a mai,  okostelefenok által dominált világban szinte teljesen értékét vesztette!

Mindez a hagyományos rádiók számára nagyon rossz hír, hiszen a rádiós piac pontosan annak a digitális átállásnak a közepén van, amely az újságok vagy éppen a televíziók esetében már lényegesen előbbre haladott állapotban van! Ezt a folyamatot különösen gyorsítani fogja, az Apple új operációs rendszerének autókra optimalizált verziója, amely az online, interaktív rádiókat a hagyományos rádiók legfontosabb fogyasztási helyébe, az autókba viszi majd el.

A hagyományos rádióknál szerencsésebb,de semmi esetre sem biztos pozícióban vannak azok a streaming szolgáltatók, akik nem rendelkeznek ingyenes , bevezető szolgáltatási lábbal.  Az iTunes Radio megjelenésével , az ingyenes láb megléte azon nyomban alapfeltétellé válik majd. Senki nem lesz hajlandó azért fizetni, hogy kipróbáljon új, zenei szolgáltatásokat és mintegy előfeltételként megadják hitelkártya adataikat! A Deezer, az Rdio, a Google Music All Access tehát  kényszerhelyzetben találhatja magát. Olyan kényszerhelyzetbe, amelyet, ha nem old meg gyorsan, akkor  akár  akkora bajba is kerülhet, mint a hagyományos rádiók!

Struktúrájukból, illetve nagy és nehezen mozdítható jellegükből adódóan a hagyományos rádiók vannak nehezebb helyzetben. Így akár az a faramuci helyzet is előállhat, hogy a Pandora, a jelenleginél is több felhasználót és sokkal nagyobb hirdetési  bevételt pontosan annak köszönheti majd, hogy a piacára belépett az a cég, akit senki sem szeretne a saját piacán látni…

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr575355023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.