Továbbra sem tervezi a Deezer az amerikai piacra lépést

2013. július 11. - Pléh Dániel

Digitális zenei körökben az egyik legrégebben keringő kérdés, hogy a világszerte roppant agresszív terjeszkedési politikát  folytató Deezer mikor jelenik majd meg a világ vezető zenei piacán, az amerikain.

A francia cég bevallottan nem sieti el a tengerentúli piacra való belépést, több okból sem. Egyrészt mivel a piacra lépéshez a már meglevő kiadói megállapodásaik újratárgyalására, kiegészítésére lenne szükség. Másrészt mivel az új piacokra az esetek jelentős hányadában helyi telekommunikációs cégekkel való megállapodás keretében lépnek be.  

A másik oldalról viszont a nyomás hatalmas a francia cégen, hiszen az, aki az amerikai piacon nincsen jelen, az alapvetően nem is számít komolya szereplőnek…

deezer_recorder_650px.jpg

Axel Dauchez, vezérigazgató legfrissebb interjúja alapján ugyanakkor a Deezer a nyomás ellenére sem sieti el a legnagyobb zenei piacra való belépést! Az alapelvek ugyanis nem változtak és ezt az interjúban is is megerősítette:A Deezer számára fontos az amerikai piac, de csak akkor fognak belépni, hogyha megtalálják a megfelelő stratégia partnert a belépéshez! A Deezer ugyanis nem szeretne dollármilliókat költeni marketingre a tengerentúli piacon!

Sok tekintetben hasonlóan nyilatkozott a vezető a világ második legjelentősebb piacáról, Japánról is, hozzátéve, hogy egyre több jelet tapasztalnak a helyi telekommunikációs cégek részéről, mely azt mutatja, lehet igény egy Deezer-szerű szolgáltatásra a nagyon speciális japán piacon.

A változatlan stratégia persze változatlan kihívásokat is jelent:A Deezer-nek a kisebb piacokat gyakorlatilag le kell fölöznie ahhoz, hogy a Spotify amerikai piacon végbement növekedését ellensúlyozni tudja!

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr595386963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.