Milyen jövő vár a Songza-ra?

2013. augusztus 26. - Pléh Dániel

Alig pár héttel ezelőtt írtunk a Songza-ról, mint egyedisége, a benne rejlő növekedési potenciál miatt ideális akvizíciós célpontról. Akkor a Songza 3.0 megjelenése kapcsán írtuk mindezt, de a Long Island-i székhelyű cég nem állt le és azóta újabb, most elsősorban  az üzleti modellt befolyásoló fejlesztéseket jelentett be.

A Songza különlegessége

A szolgáltatás különlegessége, hogy hangulatok, napszakok alapján ajánl fel  egyedi,  zenei szakemberek által létrehozott  playlisteket, melyek aztán a Pandora esetében már megismert módon tovább perszonalizálhatóak.

Így- ismert vetélytárásával szemben- a Songza esetében  nem  egy előadó nevének beírásával hozhatunk létre személyre szabott rádiókat, hanem a szerkesztők által létrehozott több tucat adóból választhatunk.

Az ötlet nem új, sőt alapvetően pontosan ugyanaz, mint amit a Pandora évekkel ezelőtt bevezetett. Azon felhasználók számára, akiket zavar a reklám, egy prémium előfizetés keretében lehetővé teszik, hogy megszakítások nélkül élvezzék  a zenefolyamot. A prémium előfizetés ára heti 99 cent, ami meglehetősen drága, hiszen a Spotify 10 dollárért mobilon és  PC-n elérhető előfizetés kínál!

A prémium csomag, a hirdetésmentességen kívül további előnyöket is kínál. Egyrészt a nem prémium előfizetők számára megengedett 6 helyett napi 12 alkalommal léptethetnek át dalokat. Másrészt  a prémium előfizetők leérhetnek majd olyan válogatásokat, melyeket a nem prémium előfizetők nem.

Az alapító Elias Roman szerint elsősorban  a felhasználók oldaláról érhető igény miatt hozták létre a prémium szolgáltatást és nem azért, mert az ingyenes verzió esetében  nem lenne elég bevétel a hirdetésértékesítésből.  

Hova is helyezhető akkor most a Songza,  mintegy másfél évvel az indulása után? A Songza 3.0 illetve a prémium csomag bevezetése után? Továbbra is a kicsi, de érdekes szolgáltatók közé! Nyilván egy olyan piacon, ahol a piacvezető Pandora havi 70 millió meghaladó aktív felhasználóval rendelkezik ( a Songza esetében ez a szám 5 millió alatti) és ezáltal a hirdetők számára is szinte az egyetlen  komoly célpont az ilyen szolgáltatások körében nincsen könnyű helyzetben más, aki hasonlóan hirdetési bevételből szeretné eltartani magát és szolgáltatását.

A Songza esetében –egyelőre- nem hallani arról, hogy fogyóban lenne a befektetői türelem és pénz, így folytathatják hosszú útjukat a minél nagyobb felhasználói bázis kiépítésében. Ha pedig netán elfogyna  a tőke, még mindig ott a lehetőség a cég eladására, ami tudva, hogy az Amazon jelenleg is kisebbségi befektető és saját maga is streaming szolgáltatás indításán gondolkozik, nem is biztos, hogy olyan távoli eshetőség…

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr995396522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.