Új tulajdonos és fejlesztések az Rdio-nál

2013. szeptember 27. - Pléh Dániel

Egyre inkább hajlunk arra, hogy azt mondjuk, az Apple komoly hibát követett el azzal, hogy 3 hónappal előre bejelentette az iTunes Radio indulását. A Pandora számára ez az idő elég volt arra, hogy jelentősen javítson Ipad alkalmazásán és frissítsen az iOS 7 megjelenésének megfelelően valamennyi iOS alkalmazásán.

Azonban nem csupán a Pandora használta fel a nyarat arra, hogy alakítson, javítson szolgáltatásán.  Az alapvetően az egyes aktivitásokhoz, hangulatokhoz tartozó  zenefolyamokat kínáló Rdio sem tétlenkedett és  bővítette kínálatát, két, teljesen újfajta zenehallgatási lehetőséggel. A Friend FM névre hallgató szolgáltatás, tulajdonképpen a Turntable fm azóta megszüntetett, a barátok által hallgatott zenei tartalmak alapján összeálló zenefolyamot kínál. A You Fm pedig  egy a Pandora-hoz hasonló, előadó alapú rádió létrehozási lehetőséget biztosít. A kettő együtt pedig meglepően jó és erős kombináció, hiszen  lehetőség lesz barátaink, előadó alapon létrehozott rádióra becsatlakozni, onnan pedig akár visszaváltani saját valamelyik rádiónkba.  

Mindezeken felül a San Francisco-i cég gyakorlatilag minden fontosabb területen hozzányúlt és javított szolgáltatásán. Egyszerűsített a felhasználói felületén, (annak érdekében, hogy a zenelejátszóból könnyebben lehessen elnavigálni más tartalmak irányába), új beépített,  zenei stílus alapú  rádiókat hozott létre valamint kialakított egy auto-play rádióállomást, amely a legutóbb hallgatott dal vagy előadó alapján áll elő.

Az egyre kiválóbb funkcionalitás ugyanakkor messze nem elég egy olyan piacon, ahol a Pandora 70-75 millió aktív felhasználóval, a Spotify pedig több, mint 6 millió fizető felhasználóval rendelkezik.rdio-desktop.png

Ebben jelenthet érdemi előrelépést az, hogy az Rdio-t tulajdonló Pulser Media a több tengerentúli földi sugárzású rádiót is magában foglaló Cumulus hálózat tulajdonába kerülhet.  A tranzakcióra talán nem is az akvizíció a legjobb kifejezés, hiszen pénzmozgás nem is történt. A két cég megállapodása értelmében a Cumulus, mintegy 1500 főből álló értékesítési csapata a jövőben az Rdio újonnan létrehozott rádiós szolgáltatásának médiafelületeit is értékesíti majd, illetve promotálja is majd a hálózatába tartozó 525 rádióadón az Rdio szolgáltatását. Ennek ellenértékeként kap a cég többségi tulajdont az Rdio-t is tulajdonló Premus Media-ban.

A megállapodás több oldalról tekintve is érdekes. Jelzi, hogy a földi sugárzású rádiók egyre nagyobb hányada kezdi el az internete valódi lehetőségként kezelni. Az igazi nyertes azonban az Rdio lehet. Amely számára a Cumulus felületei és hirdetési csapata  kiutat jelenthet, a jelenlegi „ jó színvonalú szolgáltatás, kevés előfizetővel” helyzetből…

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr295452862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.