Free Music!

Egyelőre nem sikerült az áttörés a Beats Music-nak

2014. május 12. - Pléh Dániel

A Beats Music 2013 legjobban várt zenei szolgáltatása volt, talán csak az iTunes Radio-t várta jobban a szakma és a zenekedvelők közössége. A hosszas titkolódzás után aztán az idei év januárjában megjelent a piacon Dr.Dre és Jimmy Iovine közös projektjének gyümölcse, a Beats Music.

Arról, hogy a Beats Music megközelítése, mennyiben más, mint gyakorlatilag valamennyi vetélytársáé indulása kapcsán írtunk, mintahogyan arról is, hogy a váratlan népszerűség milyen gondokat okozott a szolgáltatás üzemelésében.

A szolgáltatás immáron, több, mint 100 napos, túl van egy erőteljes, több százmillió dolláros reklámkampányon, így itt az ideje, hogy megvonjuk az első hosszabb távú következtetéseket, mintahogyan a kiadók is ezt tették.

BeatsDrDre.jpg

A kiadók irányából kiszivárgott információk alapján az mondható, hogy a Beats Music egyelőre, teljesítményével lemarad a várakozásoktól. Ugyan a szolgáltatás ingyenes lábát kipróbálók száma eléri a több milliót, a kiadók számára igazán fontos, prémium előfizetők száma a meg nem erősített hírek szerint alig haladja meg a 100 ezret.

Mindez ha a helyi piacvezető Spotify 2 milliót meghaladó prémium előfizetőjéhez hasonlítjuk, roppant kevés. Persze 100 nappal az indulás után ez nem is feltétlenül korrekt és reális, bér azt ne felejtsük egy pillanatra sem, hogy a Beats Music egy az egyben a Spotify-al versenyez, olyannyira, hogy a svéd cég szinte minden tengerentúli lépésével a Beats Music ellen próbál tenni.

A kiadók egyelőre még türelmesek, hiszen a Spotify esetében sem azonnal indult be a meredek növekedés. A zenekedvelők számára időre van szükség ahhoz, hogy megismerkedjenek a szolgáltatással, létrehozzák azokat a tartalmakat, lejátszási listákat, melyek aztán odakötik majd őket.

A kiadói türelem megvan ugyan, az idő azonban a Beats Music ellen dolgozik. A Spotify a SPRINT-el való megállapodása révén még jelentősebb szereplő lehet, az Amazon különleges, a zenei és a videó tartalmakat egybe csomagoló megoldáson dolgozik, a Deezer is gőzerővel dolgozik a tengernetúli piacra való belépésen és akkor még nem is említettük az év elejére, a Beats-el egy időbe várt Youtube Music Pass-ról…

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr696070939

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása