A TV2 korábbi tulajdonosa a Deezer tulajdonosa lett

2014. június 11. - Pléh Dániel

A Deezer a legtöbb streaming szolgáltatóhoz hasonlóan felettébb eseménydús évet tudhat már eddig is maga mögött. Az év végén még a jó hírek- 4 millió  prémium előfizető, amerikai piacra való belépés és a Spotify beérésenek reális esélye.

2014-ben aztán minden rapid gyorsasággal fordult meg és változtak a felkiáltójelek kérdőjelekké! Az ausztrál iroda bezárása,Axel Dauchez meglepetésszerű távozása mind mind azt sugallták, hogy valami nincs rendben a francia cég háza táján.

A jelek szerint a bizonytalanság mögött egy akvizíció- szerűség állt. A mai napon ugyanis a német médiaóriás, a Tv2 korábbi tulajdonosa, a ProSiebenSat.1 kisebbségi tulajdonrészt vásárolt a francia streaming szolgáltatóban.

Prosieben_dapd.jpg

A megállapodás részeként a német médiakonszern tavaly indított, AMPYA névre hallgató rádiószolgáltatás, streaming zenei szolgáltatás és zenei híreket is magában foglaló zene szórakoztatóközpontjának egy részét- a rádió állomásokat és a streaming szolgáltatást- beintegrálja a Deezer alá, míg a AMPYA.de portél többi része, elsősorban a szerkesztett tartalom MyVideo márkanév alatt, függetlenül él majd tovább. Ugyancsak a megállapodás értelmében három, német nyelvű ország- Ausztria, Németország, Svájc- vezetését a Deezer-en belül a AMPYA eddigi vezérigazgatója, Michael Krause veszi át.

Ugyan a ProSiebenSat.1 nem szerez többségi tulajdont a Deezer-ben, sőt a megállapodás sok tekintetben valóban egy nagyon szoros, kölcsönös engedményekkel telített partnerségnek tűnik, több kérdést is felvet . A legfontosabb, hogy a német médiakonszern új befektető lesz, vagy valamelyik korábbi befektető- például a Lev Blavatnik által birtokolt,- többek között a Warner Music-ot is tulajdonló- Access Industries részét vásárolja meg.

A második nagyon fontos kérdés, a tengerentúli terjeszkedés. A Deezer több forrásból megerősített hírek szerint is gőzerővel dolgozott a tengerentúli zenei piacra való belépésen. Mindez a ProSiebenSat.1 belépésével nagyon könnyen megváltozhat és egy sokkal inkább Európára, azon belül és a német nyelvterületre koncentráló stratégia veheti kezdetét. Az szinte biztosan kijelenthető, hogy az anno az Access Industries-tól érkezett forró pénz által mozgatott elképesztő ütemű nemzetközi terjeszkedés- amely aztán a jelek szerint fel is emésztette a Deezer tőkéjének nagy részét- ebben a formáéban nem folytatódik majd.

Az ugyanakkor nyitott kérdés, hogy az európai piacokon milyen stratégiát követ majd. Folytatja, az alapvetően a telco cégekkel kialakított együttműködéseket, vagy egy önállóbb, a saját márkát jobban előtérbe helyező ügyfélakvizíciós stratégiába fog bele.

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr786291913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.