Megérkezett a tengerentúlra a Deezer is

2014. szeptember 29. - Pléh Dániel

A Deezer idei éve eddig meglehetősen viharosra sikeredett. A tavaly ősszel még a Spotify-t üldöző és az idén a tengerentúli piacra igyekvő cégről idén a vezető váltásokon, az iroda bezárásokon és a tulajdonos váltáson felül szinte semmit nem lehetett hallani, miközben a streaming piac folyamatosan változik, alakul. A Deezer legnagyobb vetélytársa, a Spotify az Echonest megvásárlásával, lényegében kirobbantotta a digitális zenei háborút, az Amazon fapados zenei szolgáltatást indított, a Google majdnem megvette a Spotify-t, az Apple viszont valóban megvásárolta a Beats Music-ot. A francia cég tehát az akvizíció okozta bénultság miatt roppant fontos heteket, hónapokat vesztegetett el..

Deezer_sonos.jpg

A legfontosabb idei cél ugyanakkor teljesült: Ugyan PR szempontból a lehetséges legrosszabb pillanatban, az Apple-U2, többszintű összeborulás hetében, de a Deezer belépett a tengerentúli piacokra, ugyanakkor az Európában és a világ más részein alkalmazottól totálisan eltérő stratégiával! A tengerentúli piacokon ugyanis a francia cég egy igazán prémium szolgáltatással jelent meg a piacokon, Deezer Elite (..) néven.

A Deezer Elite nem mást takar, mint egy prémium minőségű streaming szolgáltatást. A legtöbb streaming szolgáltatás és a Deezer többi régióban érvényes szolgáltatásával ellentétben ugyanis nem viszonylag alacsony minőségű MP3 formátumban,(max 320 Kbps) hanem szinte stúdió minőségű FLAC formátumban ( 1400 Kbps) kínálja majd. A Deezer helyi vezetője- Tyler Goldman elmondása alapján a francia cég ezáltal szeretne kiemelkedni a végtelenül telített amerikai streaming és rádiós piacból.

A francia cég a Sonos-al együttműködve jelenik meg az amerikai piacon, azaz a high-end hifi rendszereket gyártó cég ügyfelei kedvezményesen- 1 éves hűséggel, 10 dolláros havi, anélkül pedig 15 dolláros havi díj ellenében – vehetik majd igénybe. A nem Sonos ügyfelek számára a szolgáltatás havonta 20 dollárba kerül majd, és a Deezer ígéret szerint most 25, később pedig a teljes, 35 millió dalból álló zenei katalógus elérhető lesz, nem csupán a tengerentúli ügyfelek számára, szuperjó minőségben.

A Deezer lépése minden tekintetben meglepő és nehezen érthető. Leginkább azért mivel a digitális zenei szolgáltatási piac pontosan az ellenkező irányba halad. Az Amazon fapados szolgáltatásával korlátozott mennyiségű tartalmat kínál, olcsóbban az Apple a Beats Music segítségével próbál fiatalabb zenekedvelőket bevonni az előfizetők/vásárlók táborába.

A vállalkozás legóvatosabban fogalmazva is kockázatos,hiszen a digitális zenei szolgáltatások jelenleg pontosan az ellenkező irányban haladnak, azaz minél olcsóbban, próbálnak minél több embert, elsősporban fiatalokat meggyőzni.

A jelenleg elérhető statisztikák alapján, 22 ezer ember rendelkezik Sonos előfizetéssel az Egyesült Államokban, mindez tehát érdemi előnyt kevéssé valószínű, hogy jelent majd a francia cég számra.

Az érdemi kérdés azonban az, hogy a hosszú évek munkával   streaming szolgáltatások integrálásáról meggyőzött tengerentúli telekommunikációs szektor, az Amazon és az Apple által egyre erőteljesebben képviselt integrált zenefogyasztás mellett a Deezer prémium koncepciója mennyire lesz versenyképes…

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr106686405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.