A Rhapsody is belépett az egyre őrültebbé váló zeneipari akvizíciós hullámba

2014. október 28. - Pléh Dániel

A sikeres működéshez vezető modell a streaming cégek számára egyszerre egyszerű és roppant bonyolult. Egyszerű , hiszen a feladat egyértelmű: addig kell növelni az elérést és ezáltal a felhasználók szám, amíg az abból származó bevétel nem nagyobb, mint a fix költségek és nem utolsó sorban a roppant magas tartalomköltségek.

rhapsody_mobile.jpg

A papíron egyszerű modell ugyanakkor nagyon sok erőfeszítést kíván minden egy szereplőtől, egy olyan piacon, ahol a gyengék nagyon hamar bukásra, vagy jobb esetben egy erősebb vetélytárs általi bekebelezésére vannak ítélve. Az egyelten esély tehát a növekedés, új piacokra való belépés, mind földrajzi és mind szolgáltatási értelemben, valamint a szolgáltatás minőségének javítása.

A Rhapsody- amely pár évvel ezelőtt egyfajta tetszhalott állapotban tengődött a piacon az elmúlt időszakban komoly fejlődésen és turn around-on ment keresztül, sok más mellett az amerikai piacon a T-Mobile-al, Európában és Latin-Amerikában pedig a Telefonica-val való együttműködésnek köszönhetően.

A Rhapsody, a többi streaming szolgáltatással együtt gőzerővel dolgozik azon, hogy hatalmas zenei adatbázisát könnyen megismerhetővé tegye a felhasználók számára. Ennek keretében vásárolta meg a Seattle-i cég a Schematic Lab nevű céget, amely több, fontos digitális zenei alkalmazást fejlesztett és üzemeltetett, üzemeltet.

rhapsody_soundtracking.jpg

A Soundtracking névre hallgató alkalmazás segítségével megoszthatjuk az éppen általunk hallgatott dalt az alkalmazásban felvett barátaink között. Az ExFm az egyik legizgalmasabb és legkülönlegesebb mobil alkalmazás (volt) a digitális zeneiparban. Nem tett mást, minthogy az internetet böngészve összegyűjtött minden zenei tartalmat ( MP3 fájlt) az oldalakról, ahol jártunk és abból megosztható lejátszási listákat állított össze. Ennek köszönhetően az ExFm közelv 20 millió dalból álló virtuális zenei adatbázissal rendelkezik, amelynek különlegessége, hogy messze nem a mainstream uralja. Pontosan emiatt ugyanakkor az Exfm igazából sosem volt képes áttörni saját növekedési korlátait és igazán mérvadó szereplővé fejlődni a borzasztóan sokszereplős digitális zenei piacon és idén májusban végül bezárt.

A Rhapsody termékfejlesztési vezetője, Paul Springer megerősítette, hogy a két cég fejlesztői immár a Rhapsody kötelékében dolgoznak tovább. Magukon az alkalmazásokon ugyanakkor egyelőre túlzottan sok változás nem észlelhető, így valószínűsíthető, hogy egyelőre a laza integráció mellett tett le a voksáét a Seattle-i cég. A jövőben ugyanakkor várhatóan mindkét alkalmazás funkcionalitása a Rhapsody saját szolgáltatásába épül majd be, annak érdekében, hogy a zenemegismerés és közösségi funkcionalitás terén erősítsenek.

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr266780207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.