A Pandora-t veszi célba az Rdio a túlélés érdekében

2014. november 13. - Pléh Dániel

Az Rdio idén nyáron vett egy nagy levegőt és a klasszikus streaming szolgáltatás irányból az on-demand rádiózás felé nyitott, most már végérvényesen. A lépés két okból is érthető és logikus. Egyrészt mivel a piac egyre inkább koncentrálódik, az Apple, a Google, az Amazon vagy már jelen vagy a piacon, vagy éppen a belépését tervezi vagy éppen egy másik szereplő felvásárlását tervezi gőzerővel. Másrészt az Rdio új tulajdonosa, a Cumulus Media elsősorban helyi rádiók működtetésével foglalkozik, így a rádió irányba való elmozdulás ebből a szempontból is ésszerű megoldásnak tűnik.

Az elmozdulás elindult már tavaly év végén, amikor piacra léptek Friend.Fm illetve You.Fm nevű szolgáltatásukkal. Most azonban az Rdio redesign kapcsán újabb, fontos lépéseket tett ebbe az irányba.

rdio_homeradio.jpg

A legfontosabb lépés, hogy a Skype és a Kaaza hajdani alapítói által létrehozott cég elmozdult az új megjelenésével az ingyenes láb felé. Az ingyenes láb felhasználói mostantól kezdve ugyanis nem lesznek erőszakosan a prémium láb felé terelve, ellenben elérik majd a több, mint 60, zenei szakemberek,újságírók által összeállított rádiókat.

A redesign egyik nagyon hasznos szülötte a Home Feed névre hallgató, a Facebookhoz hasonló, de a legfrissebb zenékből, legnépszerűbb tartalmakból illetve az ismerőseink által hallgatott zenékből álló zenei ajánló folyam lesz majd. A nem fizető ügyfelek illetve a prémium ügyfelek számára különböző tartalmak jelennek majd meg, de a cél minden esetben az lesz, hogy a hírfolyamból azonnal meg tudják hallgatni az abban szereplő ajánlott tartalmakat.

Maga az alkalmazás is átalakult, egyszerűbb, élvezhetőbb lett. A nehezen érthető Heavy Rotation és Top Charts menük egyetlen menübe lettek sűrítve ( Trending) , a szolgáltatáson belüli ismerősink, barátaink a People menüpont alól érhetőek el. Könnyen építhetünk majd saját zenei kollekciókat is, hiszen minden egyes dal, album mellett megtalálható egy apró kis szív, amelyre kattintva azok bekerülnek a gyűjteményünkbe, amelyet aztán a főoldalról el tudunk érni.

Az Rdio immáron több, mint 20 országban érhető el, azaz lényegesen nagyobb területet fed le, mint a rádiós piacot uraló Pandora. Felhasználói felülete, mobil alkalmazásai a legmagasabb színvonalat képviselik, sőt sok tekintetben korszerűbbnek mondhatóak, mint a domináns szereplőké. Ennek ellenére, előfizetőszáma, felhasználói táborának össze sem hasonlítható sem a Pandora-val, se a jelentősebb streaming szolgáltatásokéval. Az Rdio a fókuszváltással sok tekintetben más piacon, piacokért verseng majd, egy dolog azonban nem változott: az őrületes streaming piaci versenyben nagyon gyorsan kellene növekedni annak érdekében, hogy fent tudjon önállóan maradni.

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr766670343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.